Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 996 ggr
Karmatarerskanise
2016-03-30 15:51
0

Katthotell

Minns inte om jag redan frågat.

Men ni som haft katter på katthotell en vecka eller längre. Har era katter förändrats efter? Eller de var sig själva?

Ska själv snart lämna mina i 2v. Stället verkar väldigt bra. Har varit där och tittat och pratat. Men de kommer ju höra och se andra katter, inte kunna vara nära mig hela tiden eller sova i sängen så jag är lite orolig att de kanske förändras. Vad tror ni?

Här är hotellet www.ramlosakatthotell.dinstudio.se

vendelay
2016-03-30 18:38
0

Jag har jobbat på ett Katthotell och jag skulle säga att det beror extremt mycket på katten. Vissa katter mådde jättebra av det, de var sociala och gosiga, jamade när jag gick förbi och blev jätteglada när matte och husse kom tillbaka. Andra katter blev skygga och riktigt arga. Hade en katt som hoppade upp i famnen på husse och slog honom i ansiktet med klorna 🤐 Det bästa är såklart att ha katten kvar hemma men det går ju inte alltid! Det verkar inte som att du bor i Stockholm annars hade jag kunnat rekommendera några bra ställen men dina katter är väl lugna och sociala? Jag tror det borde gå bra. Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Karmatarerskanise
2016-03-30 18:45
0

#1 Ja här hemma är dom lugna, sociala och snälla. Använder inte ens klor när dom vill bort från badet ;) *peppar peppar *

Om dom skulle förändras kan man ju hoppas att dom blir sig själv när dom boat in sig här hemma igen.

[helga21]
2016-03-30 19:16
0

Får de dela bur så tror jag det är helt OK. En vän till mig hade sina på ett kattpensionat typ mindre och de mådde så bra när hon hämtade dessa. de var där 3 veckor. Och de hade egen mat.

Karmatarerskanise
2016-03-30 19:19
0

Ja de får en av de större burarna och sin egen mat och Kattsand.  Samt sin bur och det lilla klätterträdet

[helga21]
2016-03-30 19:21
0

Finns det några hundar på det hotellet?

Karmatarerskanise
2016-03-30 19:24
1

Ägaren har en men den är inte i katthotellet eller nära. Det är ett renodlat katthotell. 

Mina katter har hund på besök här ibland. 

Tänker du på att ägaren kommer lukta hund?

[helga21]
2016-03-30 19:30
0

Nej men om det var ett kombinerat pensionat. Men det förefaller var hel OK.

Karmatarerskanise
2016-03-30 19:32
0

Ok :) finns länk längre upp om du vill kika och säga hur du tycker det verkar.

[helga21]
2016-03-30 19:48
0

Har varje bur fönster? Och finns det uppvärmning så här års? Ska du ha med rastgård? Det som min vän använde var en ombyggd ladugård och det var under sommaren och det var svalt även när det var varmt utomhus och de katterna hade fönster. Men det var mycket mindre än detta och det var inte mer än 3 katter till där. Jag läser att de får gå ut också och inte enbart sitta i buren och det är bra.

Karmatarerskanise
2016-03-30 19:59
0

Alla har fönster. Och det är uppvärmt.

Jag har valt att mina inte ska få gå ut utomhus eftersom jag är rädd att dom då får mersmak och ingen av dom vill ha koppel på sig.

Däremot kommer de få komma ut och leka i huset varje dag och få kel.

[helga21]
2016-03-30 20:02
0

Det låter utmärkt tycker jag 😃 De kanske inte vill komma hem 😉

Karmatarerskanise
2016-03-30 21:15
0

Haha DÅ är det illa :)

Karmatarerskanise
2016-04-25 21:48
2

Den 9e april lämnade jag katterna på katthotellet med tårar i ögonen. Idag hämtade jag hem dom. Och dom är sig själva 🥵😃

Och jag har följt dom genom Facebook under hela tiden. Katthotellet uppdaterade ofta på sin sida med bilder och text. Väldigt kul!

Så dit kommer jag lugnt våga lämna dom igen. Skönt eftersom det är så nära :)

vendelay
2016-04-25 21:50
0

#13 Vad skönt att höra! Tycker också att det är viktigt att de uppdaterar med bilder och sånt, så det går att följa hur ens kissar mår 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[lillelull]
2016-04-25 23:55
0

De såg väldigt fint och trevligt ut på hemsidan!
Kul att höra att det gick bra och kändes bra! 🙂
Det är ju alltid skönt att veta att ett ställe är bra om man nu skulle behöva det och helsingborg är inte allt för långt bort där jag bor dock så är jag en sån galen människa som aldrig kan vara utan min katt men man vet aldrig det kan behövas nångång!