Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1623 ggr
Sealle
2016-04-25 13:23
0

Stabilt klösträd?

Det är dags att köpa ett nytt, lite mer ordentligt klösträd till katten. Tycker inte att det finns nog med utkiksplatser här hemma där han kan ligga och spana och "hålla koll" från ovan. Jag vill därför hitta ett klösträd som är ganska högt, men jag är lite rädd för att ifall klösträdet är högt så kommer det också bli instabilt/vingligt?

Vad tror ni? Vet ni något klösträd som har en utkiks/liggplats högt upp men som ändå är stabilt? Det får gärna inte vara för dyrt heller, helst inte mer än ca 1500-2000 kr. 🙂

Zolah
2016-04-25 13:31
0

jag skaffade en som hette Goliat från zooplus.com ( den gick då på 700 och är stor och jag tycker stabil, har levt bra i ca 4 år )

kolla gärna på dom olika zooplus sidorna, svenska är dyrast oftast xP

Medans danska och engelska varit rätt bra priser

Therese
2016-04-25 13:45
0

Jag har två vägghängda träd, de är riktigt stabila och håller fortfarande efter 1,5 år :)

http://www.supercat.se/klostrad/klosmobler/dolomit-xl-vagghangt-klostrad.html

Bill&Bull
2016-04-25 14:00
0

VidaXL.se har rejäla träd till bra priser :)

||My Love For Animals Is Immortal||

burmamys
2016-04-25 16:23
0

Jag skulle nog söka efter en rejäl och takhög Kattens No 1 som skruvas fast i taket.

Mitt stora som jag har nu är en Natural Heaven VI som har rejäl koja och är 177 cm hög, med 11 cm breda stammar.

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/stora_klostrad/stora_klostrad_hojd_upp_till_180_cm/468501

Stammarna och längden på skruvarna mellan olika delar är viktigast för stabiliteten. Efter ett års hårt slitage håller den riktigt bra, men gungar ju lite när 5,8 kg Simon tar sats från fönsterbrädan till översta liggplatsen!😉När det blir mer stabil sommartemperatur ska jag flytta ut denna till balkongen igen, och då är jag sugen på en Kattens No 1… T ex Eiffel eller den bredare Goliath (om jag får plats med den).

http://www.kattkompaniet.nu/klostrad/kattens-no-1

annzoo
2016-04-25 16:50
0

Jag har köpt många klösträd genom åren och många är faktiskt skräp. jag har 2 väggfasta från supercat jag är helnöjd med, alla dynor är tvättbara. Det senaste inköpet var ett massivt klösträd i trä från katzen deco men priset kan nog avskräcka vissa. Alla dynor, hängen och liggpuffar kan tvättas i 60grader.

Anna
2016-04-25 16:52
2

Vi har ett Kattens No. 1, modellen Eiffel, det är från golv till tak och har tre stora ligg/sittplatser och otroligt stabil pelare. Det känns som om det kommer hålla i många, många år. Vi gav runt 1900kr och vår Agnes älskar det! 🙂 Vi hade mindre och billigare modeller från t.ex VidaXL tidigare, och de var också omtyckta men klöstes sönder snabbt och var otroligt vingliga i jämförelse. Så enligt mig är det värt att ge lite extra för ett Kattens No. 1.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Sealle
2016-04-25 18:42
0

Tack för alla era tips! Ska kolla närmare på dem å se vilket som kan passa bäst 😃

Lagavulin
2016-04-25 19:35
0

Zooplus

Lagavulin
2016-04-25 19:36
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zooplus