Ryggsäck för katt
Söker en bekväm transportväska till min kattkille så att jag lätt kan ta med honom på promenad. Har googlat runt och hittar ytterst få som verkar något. Jag önskar svar från dig som själv använder en ryggsäck till din katt/hund.
Nu kanske det här inte passar alla katter, men min katt tycker det är roligt att krypa ner i min vanliga ryggsäck som har två dragkedjor som jag stänger till lite på sidorna så han har ett lagom stort hål för huvudet och en tass att sticka ut och sen går vi bara ut. Jag sätter alltid kopplet på honom så han inte försvinner, för ibland vill han hoppa ut och springa efter fåglarna i träden.
Jag började med att träna honom när jag upptäckte att mina termospåsar vid mathandling är de roligaste ställena att krypa in i, men jag vill inte ha honom i de påsarna, Jag tränat honom till att det är roligt i ryggsäcken för han får godis när han är i ryggsäcken och han tycker det är skönt att kunna krypa ned i ryggsäcken för att gömma sig om det kommer något okänt.
Hoppas du hittar något! 🙂
Nu har vi inte använt ryggsäcken på länge, men jag har en och jag har använt den. Nu har jag bil och då är vi lite lata och åker hellre bil. Men jag brukade ha väskan innan om vi skulle cykla hem till mina föräldrar eller till veterinären.
Min katt älskar att vara i väskan. Det ser trångt ut men han tycker det är så härligt. Det är en liten platta i botten så den vidgar ur sig i botten.
Det är denna modellen, den har ett band över ryggen och sen en runt magen där bak, jag har inte köpt från den sidan men jag hittade inte var jag hade köpt den men det är exakt samma produkt http://www.zoo.se/produkter/katt/kattburar-vaskor-transporter-for-katter/transportvaskor-kattvaskor-ryggsackar-for-katter/backpack-frontvaska-savina-vit-svart.html Såhär ser det ut när vi provade den första gången. Då var den öppen så han kunde vänja sig vid den gick runt m ed den inne ett tag så jag kunde känna att han ej kände sig osäker i den. Man har ett litet band där man kan knäppa fast sele, halsband om man ex vill ha det öppet men inte ha panik över att katten hoppar ut. Jag har alltid en karbinhake på både öppningen och framsidan så han ej kan trycka sig ut om han nu skulle bli rädd.
Men de har han aldrig blivit heller men är man uppe och cyklar i hög fart vill man vara säker!
Så jag kan rekommendera den iaf! 🙂
Hej hej! Tack för era svar :-) Jag har provat vanlig ryggsäck, men det funkade inge bra tycker jag. Lillelull, har du använt den både på mage och rygg? Det som är intressant för mig är att ha honom på ryggen.
OH… Nu förstår jag hur den funkar. Näe jag behöver en med två axelremmar, som en vanlig ryggsäck, annars får jag ont i kroppen. Tack iallafall :-D
Jag har haft den på ryggen också det går absolut.
Nu hade jag inte kunnat ha den för jag har fibro men innan hade jag den både på magen och ryggen och det funkar bra men det finns ryggsäckar som har två axelremmar också men det är lite samma funktion men det funkar bra att ha katt i ryggsäck iaf! Hoppas du hittar en som passar. När jag beställde så fanns det många olika så det är bara att kolla på nätet

Jag har denna katt väskan https://www.kattkompaniet.nu/kattvaskor-transportvaska/transport-vaska-flower-brun