Normal temperatur?
Hej! Jag har dptt höra & lärt mig att kattens normala temperatur är 38,5 C. Nu läste jag runt lite på internet & på flera sidor stod det 39,3-39,5 C är normalt. Vad är den normala temperaturen hos en katt egentligen?
Låter märkligt att det bara skulle variera mellan 0,5 grader, men så kanske det är. Kanske 38,5 - 39,5 annars? Sedan varierar det ju mellan individer, så jag tycker att du ska tempa din katt någon gång då den är fullt frisk så att du vet vad som är feber.
Jag har hört "runt 39 grader"….
Var på djursjukhuset med ena katten idag, hennes temp var 38.5, vilket veterinären ansåg vara normal temperatur.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Okej, tack ska ni ha! :-) Min har 38,5 nu så det stämmer nog. Hon ska föda inom dem närmsta dagarna & jag har tyvärr inte tempat henne i "normalt tillstånd", därav min fråga.
Får de liknande sänka som hundar får innan valpning? Åh, vad spännande! Önskar lycka till😃
#4 Ja jag har hört att 38,5 är normal temp hos katt & att det sänks till 37,5 timmarna innan det är dags. Väldigt spännande. Tack! =D
Det beror på hur mycket man får kämpa för att ta den där tempen ^^ Skämt åsido så tycker jag det låter mer troligt att den ändrar sig lite över dygnet än att den ligger helt konstant.
#6 Haha ja eller hur! Nu är tempen 38,1. Hon beter sig som vanligt, tror ni det är "normal" temp sjukning eller är det bebbar på G tro?