Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1159 ggr
Rebecka_02
2016-02-10 21:45
0

Kräk reflexer ofta? :(

Hej! Min älskade katt hona som är snart 8 år har det senaste halvåret fått kräk reflexer. Hon hostar och det ser precis ut som att hon ska kräkas men det kommer skriv upp något, hon kan stå så i några minuter ibland. Det kommer inte i samband efter att hon ätit eller druckit utan det kommer lite då och då. Nån gång varje/varannan vecka. Hon kräks nästan aldrig, dock gjorde hon det för ca en vecka sen men innan dess var det säkert ett år sen men det kanske är ganska normalt? Men det jag undrar är vad det kan vara? Kan det vara allvarligt? Borde jag kontakta vet och göra hälsokontroll eller liknande på henne? Jag ör väldigt orolig över henne sä är Jätte tacksam för svar! Mvh/ Rebecka

[Lilyz]1
2016-02-10 21:57
1

När katter hostar ser det ofta ut som att de ska kräkas, de kan även hosta upp slem som gör att det ännu mer liknar kräkreflexer. Hosta kan bero på flera saker så det kan vara bra att kolla hennes hjärta och lungor hos en veterinär. Förhoppningsvis är det inte något farligt. 🙂

Linnzy
2016-02-10 22:03
0

Min hane på tio år har också sådana konstigheter för sej ibland, det kommer aldrig upp något dock. Jag har haft honom sen han var fyra   år och förra familjen sa att han har haft sånt sedan han kastrerades, har hört samma från andra. 

Men om hon inte haft det innan så beror det ju nog inte på det.

Slemhosta, hårboll, eller bara ett litet hårstrå som hamnat i strupen….

Eveo
2016-02-10 23:45
0

Tycker absolut att du bör göra en koll hos veterinären! Min ena katt hade samma symptom, visade sig vara astma. Alltid bättre att ta det säkra före det osäkra.

No time to waste, only time to treasure.