Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1642 ggr
Aaangelica
1

Katter säljes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Måste tyvärr omplacera mina två okastrerade han katter då dem inte verkar trivas som innekatter & jag har ingen möjlighet att släppa ut dem som jag bor nu. Jätte sociala & mysiga båda två. Inget krav på att dem ska hamna i samma hem då dem trivs lika bra utan varandra som med varandra. Hemmet är viktigare än pengar, men tänkte mig en hundring per katt & 150 kr om dem hamnar i samma hem. Finns i Östergötland, Kinda kommun.

MonicaLagerquist
10

Om du vill ha katterna kvar så rekommenderar jag dig att kastrera dem.

Fertila katter är ofta väldigt oroliga och så här års när våren börjat komma är det sju reor värre.

Är det så att du har tröttnat på att ha katt så se till att de kastreras innan flytt.

Stolt ägare till tre La permer

Aaangelica
0

Jag har två andra katter samt två hundar, & dessa killar verkar inte trivas så jätte bra ihop ed alla andra djuren. Dem vill gå ut hela tiden & det känns som att dem tycker det blir "för mycket". Och det känns inte rätt. Så jag la ut annons så få vi se om det finns någon som kan tänkas vilja ha dem ganska snabbt, men blir dem kvar kommer kastrering absolut att göras.

OberonsMatte
11

Klart att de inte trivs när de är okastrerade!

Sajtvärd Katter iFokus

[[pimey]]
4

kastrera dem så trivs dom!

Aaangelica
0

Dem trivs fortfarande inte med hundarna, & jag vill att dem ska få vara ute men som sagt så går inte det här.

burmamys
12

Är det något som hindrar dig från att kastrera dem? 

Fertila hankatter brukar inte trivas med andra fertila hankatter, och vill såklart gå ut och söka efter en hona som löper. Kastrerar du dem, d¨å kommer de bli mycket mer tillfreds och lugna och med stor sannolikhet trivas jättebra hemma med övriga djur.

Även om du ändå tänker sälja dem så är det viktigt att du kastrerar dem innan försäljningen, så de inte släpps ut okastrerade och parar sig och bidrar till fler huskattungar.