Foder för magen
Min ena katt får 80-90% spannmålsfritt våtfoder, han blir lös i magen av de flesta torrfoder. Har testat Porta 21 Sensible som är spannmålsfritt men innehåller potatis. Han blir lika lös i magen av det. Nu får han Bilanx Veterinary Hypoallergenic och då blir det fina korvar:) Jag bara undrar VAD i fodren kan det vara som är så svårt att smälta? Och finns det något foder som är snarlikt Bilanx Veterinary som går att köpa i större förpackningar, för det finns bara i 750 gram och kostar ca 70 kr. Det innehåller till stor del hydroliserat protein från fisk, jäst och kyckling, enda kolhydratkällan är ris. De flesta spannmålsfria jag har sett innehåller majs och/eller potatis,många som är tänkta för känslig mage innehåller även vete, havre, allt möjligt, och det vet jag inte om jag vågar testa. Vill gärna ge lite torrfoder som sysselsättning och godis, och helst kunna ha lite framme när jag jobbar. Hittar jag inget annat får jag väl fortsätta med Bilanx Veterinary, jag tänkte bara om det fanns något välkänt märke i åtminstone 2 kg påsar.