Mjaus blötmat!
Jag håller på att gå över från torrfoder till blötmat helt & hållet för vår herre. Jag har såklart valt mjau som verkar väldigt populärt & bättre än många andra märken. Detta handlar endast om konservburkarna. (så undanber de som ger tetrorna osv)
Har några frågor, om någon vill svara. 😃
❥ Vilka smaker ger ni?
❥ Hur mycket ger ni per katt dagligen?
Vikt? Kastrerad? Kön? Ange ras om det känns relevant.
❥ Hur ofta ger ni?
❥ Har ni torrfoder stående?
❥ Hur har ni gått från torrfoder till blötmat?
Tack i förhand! ❤️
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Alla utom fisk
Måttar med ögonen - kastrerad hankatt på snart 7 år
Ger 2-4 ggr/dag
Nej aldrig fri tillgång, får knappt torrfoder
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ger sorterna utan fisk.
Jag har räknat ut mängden enligt formeln på denna sida http://kattstatus.se/sida97.html
Tre gånger per dag.
Inget torrfoder.
Gav mer och mer blötmat och mindre och mindre torrfoder tills jag bara gav blötmat.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Vi ger alla sorter.
Vi har tre katter. Två honor och en hane, alla kastrerade utekatter. Dom väger runt 2.5-3.5 kg och får ca 200 g blötmat var per dag.
Två-tre gånger per dag.
Vi ger inget torrfoder, och våra har alltid ätit bara blötmat (förutom en kort period när vi fick en torrfoderpåse från veterinären) så vi hade ingen infasning eller liknande.
//Jessie
Jag har själv tänkt undvika alla sorter med fisk då fisk inte är bra för katter.
Jag tänkte morgon & kväll men eftersom han är kattunge än så vill jag ge en gång på e.m. också! Han ska kastreras denna månaden så är lite rädd för vikten.. 😃
Funderar om jag ska ge samma mängd mat som vanligt men större andel blötmat än torrfoder tills torrfodret är slut. Känns inte rätt att som vissa säger "svälta katten tills hen ger sig".
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 

Alla sorter som inte innehåller fisk.
Fyra fertila honor och en fertil hane. Alla har fri tillgång och det går åt ungefär 3-4 burkar per dygn. Lägger upp mat på rena tallrikar så snart det tar slut.
Inget torrfoder.
Den inköpta hanen åt torrfoder och blötmat hos uppfödaren men har sen han flyttade hit endast ätit blötmat och BARF
Just nu får de ett mål barf per dygn.
Stolt ägare till tre La permer
Ger burkarna med oxkött. Ögpnmåttar och tillsätter några matskedar vatten i maten.
Tog bort torrfoder och bozita och har dom äntligen fast avföring :)
Hur funkar det för mig om man ska börja med blöt mat bara Killen börjar 6.00 slutar 14.45 Och jag studerar och börjar 8.30 till 15.00 Tänker på blöt matt hur det håller seg då jag tycker det blir svårt att ge katter blöt mat då
#7 De måste inte ha fri tillgång till mat :) Du kan ju ge när du sticker och han när han kommer hem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oki tack så mycket :3
#7 Jag ger portioner. Dom äter upp det direkt.