Hjälp
Hej har skaffat 2 katter en av dem har fåt sår på nacken började för 2 dagar sen var den litet sår men nu stor som 10 kr… Vad ska man göra och vad kan det vara och hjälp :( satt på en bitt strumpa så hon låter bli att klia och den sitter bra på henne. (och det ser inte så farligt ut såret men blir orolig 😟) och vi vet inte var såret kom i från när dem leker mycket men inte så att dem skadar seg och vi hittar inge blod.. Och hon är en inne katt och hanen med och kan ta kort om ni skulle villja se tack för hjälpen i förväg :)
Kan det vara ringorm tro?
/Maria
Det är inte så att det är en skorpa som ramlat loss och dragit med sig pälsen? Kattungar leker ganska vilt och får genom det blessyrer.
Jag skulle hålla koll på det genom att rita kring ytterkanterna med en bläckpenna och se om det utökas.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#5 Men det kan väl knappast vara bra eftersom det absorberas via huden? Säkert ofarligt en gång, men bara en tanke!
Spontant skulle jag säga tvätt med koksalt och veterinären om det blir värre.
Har gjort en markering nu :) finns det någon bra salva :)
Har gjort en markering nu :) finns det någon bra salva :)
Har bara gjort en liten prick :) oki tack för tipsen ska göra rent såret såret på en gång :)
Nej så söt! Påminner om den jag hade 😃
#6 Man gör så på människor också inom humanvården.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#12 Okej, det visste jag inte. Det är bara vanliga bläckpennor?
#14 Jupps, den man har i fickan.
#15 Tack för svar!
#13 Men så söta! De såg bra lika ut, du! :O
Ja dem är jätte lika fick dem av livbojen ^^ Dem vet inte tyvärr om dem är syskon då han är mycket större en henne men veterinären tror dem är syskon och att hon kommer vara liten i växten med. :) så det är ett stor fråga men vi älskar dem ^^
#17 Väldigt fina iallafall och en bra insats av er. Lycka till! :)
Tack ^^ älskar dem så mycket ^^
Klipp bort pälsen runt om såret så inte den lägger sig som ett lock över såret.