Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 834 ggr
michellemimmi
0

Katten beter sig konstigt?

Hej! Har fått hem en katt som verkar vara bortsprungen, hon har tagit sig in hos en kompis flera gånger sen helgen och nu fick hon komma hem till oss tills vidare då det är -16 ute… Till min fråga, antingen är katten tjock eller dräktig, jag tror på dräktig. Hon ligger och spinner i min famn nästan oavbrutet och andas fort till och från.. Hon "bäddar" på mig till och från. Är detta ett normalt beteende? Jag har aldrig mött en såhär kurrig katt… Är hon sjuk eller beter sig dräktiga katter så?

Hjärta/Mimmi

VildaVittra
0

Kattor brukar spinna helt galet mycket när förlossningen satt igång. Så sätt på kaffet till dig själv och ge henne något energirikt att äta (som rå äggula) om det nu skulle va så.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

michellemimmi
0

#ja hon jamar, spinner, andas fort, trampar.. Verkar rastlös men ändå vill hon ligga och gosas! Hon har fått typ en skål torrfoder och en förpackning mjukmat och hon har glufsat i sig allt… Men hon är ju liksom inte smällfet? Bara en halvstor mage! Kanske är det bara en eller två ungar i såna fall? Kan det vara tecken på att hon är sjuk? Men jag Tänkte, eftersom att hon ätit som en galning så måste hon ju må bra… Åh jag blir inte klok på det här :P

Hjärta/Mimmi

annzoo
1

Får du kolla på juvret? är bröstvårtorna stora och hårlösa runt om?

VildaVittra
0

Lägg handen mjuk på sidan vid bakbenen och in under magen, finns det ungar brukar man känna fosterrörelser inom någon minut eller så.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

michellemimmi
0

Tack för hjälpen! Ägaren till katten hörde av sig via Facebook så hon fick åka hem igår kväll! :) hon var tydligen inte dräktig vad ägaren visste? Nu till nästa fråga - hon hade ett bråck på magen, kan det ha något med uppsvälldheten att göra? Skulle vara bra att veta, för om katten springer bort igen så skulle jag få henne,istället för att dom skulle skjuta henne… :/ ja jag bor på landet… Suck!

Hjärta/Mimmi

VildaVittra
0

Navelbråck är jättevanligt hos katter, i de allra flesta fall är de helt ofarliga, men man ska inte avla på en sådan katt.

michellemimmi
1

#6 det låter bra. Hon är förmodligen kastrerad (eller vad man gör med honkatter) i och med att hon är utekatt och bor i ett isolerat typ skjul.. Jag tror de har henne till att jaga råttor på gården kanske… Min förra katt hade också en knöl på magen, hon fick den i samband med kastrering.. (Ja, eller vad det nu heter hos honkatter ;) ) Då hoppas vi helt enkelt på att hon rymmer igen så jag får en supersöt och sällskaplig katt! ;D hon är värd så mycket mer än att bara vara råttjagare och bo i ett skjul <3

Hjärta/Mimmi