Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 647 ggr
mariesdotter
2015-12-28 22:24
0

Knäpp honkatt

Alltså, det konstigaste hände nyss här hemma. Jag och min kompis kammade min honkatt, som hade fått ett par tovor i sitt Rapunzel-svall, och det blev en rejäl genomborstning på magen, i armhålorna och runt tuttarna. När vi släppte henne sen så började hon helt plötsligt att gapa som besatt och hon har ALDRIG jamat här hemma förut. Sedan vände hon ändan till så att min kastrerade hankatt försökte hoppa upp på henne. Honkatten är inte kastrerad än, ska ske i januari. Hon äter p-piller så länge, av skäl som är helt logiska men onödiga att gå in på här. Innekatt. Kan vi ha råkat kasta in henne i ett löp med borstningen, eller vad har tagit åt henne? :O Helt förvirrad är jag. Och lite ängslig; lär inte få sova något alls i natt nu när hon har hittat stämbanden :P Tacksam för vilka svar eller funderingar som helst!

OberonsMatte
2015-12-29 11:12
0

Ja, har hon ett tyst löp eller är på gång att löpa kan man stimulera fram mer tydliga löpbeteenden. Klappar man lite på rumpan under svansen brukar de t.ex. svanka och trippa med baktassarna.

Sajtvärd Katter iFokus

annzoo
2015-12-29 15:19
0

De kan vara löp, en honkatt hos mig hade tysta löp till en dag då rätt triggerpunkt satte igång löp med skrik. P-piller är heller ingen garanti att ta bort löpen, vissa behöver oftare än 1 gång/veckan tex var 5e dag och på andra katter fungerar de inte alls.

mariesdotter
2015-12-29 23:50
0

Ja okay, tack! Hon har aldrig visat några tecken på löp förut med p-piller, så därför jag blev så himla snopen. Hon blev docm tyst under kvällen, så det var ju skönt.