Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 679 ggr
ElisabethB
0

Att tänka på..?

Jag ska till Djurskyddet i Karlstad i mellandagarna och titta på katt för att adoptera som ny kompis till Joanna och familjemedlem.

Är det något jag ska tänka på när jag väljer katt och under den första tiden när den flyttat hem till oss.

Joanna är en snäll katt på 2 år och 7 mån, men deppig just nu för hon saknar att ha en kompis att leka med..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Calcifer
3

Det beror nog lite på vad du kan erbjuda och du "orkar", så att säga. En del katter är sociala direkt och skulle älska att komma till en familj med en annan katt och en ägare att mysa med. Andra katter är mer reserverade och vill helst vara ensamma katter, och en del katter vill ha kattkompisar men har svårare med människor. Så berätta gärna för de hos djurskyddet hur din situation ser ut så du kan adoptera en katt som passar bäst in i ditt hem!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ElisabethB
0

Jag vill att den ska trivas med andra katter, så den blir kompis med Joanna så fort som möjligt. Det gör inget om den är blyg mot okända människor eller om den inte vill vara ute och gå koppelpromenader.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉