Hjalpsam katt...
SÄ hÀr i juletid Àr paketinslagning nÄgot som mina katter hemskt gÀrna hjÀlper till med. De bidrar ivrigt med bÄde katthÄr pÄ tejpen och skrynklor pÄ pappret. De ser Àven till att snörena fÄr den rÀtta slut-finishen men tuggmÀrken och dreggel.
SajtvÀrd Katter iFokus
Mina katter hjĂ€lper gĂ€rna till att smutsa ner porslin och dylikt sĂ„ jag har nĂ„got att stoppa i diskmaskinen och de Ă€r ocksĂ„ jĂ€tteduktiga pĂ„ att skvĂ€tta sand och lĂ€mna hĂ„r sĂ„ jag har nĂ„got att dammsuga đ
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
SlÄ in presenter samt diska Àr nog vÄra mest hjÀlpsamma med.
//Jessie

Presentinslagning sÄklart! Jag har bar tur att han inte kan ta sig upp pÄ köksbÀnken, dÄ hade jag vÀl haft sÀllskap nÀr jag lagade mat!
Sen brukar han ge mig presenter nÀr jag sover imellanÄt. Tex headset, sladdar, leksaker osv. Jag anvÀnder mina hörlurar varje dag och en dag hittade jag bara inte dem! Hittade de sen i sÀngen⊠xD
I wish I could write as mysterious as a cat
#5 Vilken tur att matte har en sĂ„n hjĂ€lpsam katt som du! đ
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
Roligt att se sÄ mÄnga hjÀlpsamma katter :)

SĂ€ger samma som #5 - jag klarar nog ingenting sjĂ€lv (enligt katterna)!đ
Saga vÀcker mig varje morgon kl.07.00. Simon och Saga eskorterar mig till badrummet, dÀr Simon kontrollerar att jag borstar tÀnderna m.m. pÄ rÀtt sÀtt. En morgon glömde jag ta pÄ tandkrÀm och vad tror ni hÀnde? Jo Simon jamade!
Sedan hjĂ€lper de mig bĂ€dda sĂ€ngen, laga mat, skriva pĂ„ datorn, vattna blommor, mata ut papper ur skrivaren, hĂ€nga julpynt, slĂ„ in presenter, klĂ€ julgranen (Ă€ven om den bara Ă€r 60 cm hög), tvĂ€ttaâŠ
Naturligtvis pÄminner Simon mig nÀr det Àr dags att Àta, det gÀller alla mÄltider, och bÄde Simon och Saga sÀger till nÀr jag suttit för lÀnge med dator eller mobil.

Saga sÀger dessutom till nÀr det Àr dags för deras klickertrÀning och lekstund, och Simon sÀger till nÀr det Àr dags att ta en promenad. Glömde jag nÄgot? Jo Simon sÀger till nÀr kaffet bryggt klart, Àgget kokat upp, och nÀr hinken som jag fyller vatten i nÀr jag byter vatten i akvariet Àr lagom full⊠Och sÄ hjÀlpte Saga mig att baka pepparkakor!
Undrar om det Ă€r nĂ„got över huvud taget som de anser att jag klarar utan hjĂ€lpâŠ?đ€Ș