Neurologisk infektion
Vår lille kille på 16 veckor har idag blivit inlagd efter att han sen i natt inte kan gå många steg utan att ramla. Det visar sig att han har förhöjda värden av vita blodkroppar, dvs infektion. Röntgen och ultraljud visar inget. Han har piggnat till lite efter dropp. När man googlar på nätet verkar det nattsvart och som att vi ska förlora honom. Någon som upplevt eller hört om liknande symptom med en ok utgång??? Jag är desperat och förtvivlad. 😞
Tyvärr inte med en okej utgång. Fick avliva en katt för några dagar sedan med liknande symtom där orsaken antogs vara förgiftning. 😕
Håller tummarna för att det ska vända för er lilla kille.
Har ni köpt katten från en uppfödare, ta kontakt med denne, för om det inte går bra, så kan det hända att denne vill göra en obduktion (kontroll så det inte är ett medfött problem). Förlåt mig att jag tar upp det, men det kan hjälpa många katter från att lida samma öde.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
😞 😞 Jag har kontaktat uppfödaren för vi har haft en fin kontakt hela tiden så hon berättade också det här om obduktion.
Kopierar från mitt inlägg på Ragdoll ifokus:
Har man kollar öronen ordentligt? Balanssinnet sitter i öronen, så är det något knas där kan det yttra sig som dålig balans.
En gång när jag kom hem kunde min skogishane plötsligt inte gå utan tappade balansen hela tiden och ramlade omkull. I övrigt var han som vanligt och verkade mest förvirrad över att kroppen inte lydde, men jag blev jätterädd och for till veterinären i ilfart. Han var där över natten för observation eftersom man inte hittade någon uppenbar orsak, och dagen efter var han som vanligt igen! Det är nu flera år sedan och han har inte haft några återfall. Min egen teori är att det var något i öronen som kom i obalans. Eventuellt hade han ramlat ner från en bokhylla när jag var hemifrån, för det låg böcker på golvet.
Sajtvärd Katter iFokus
@OberonsMatte: tänk om jag fått ditt inlägg tidigare! 😄😄 Du har så rätt, så rätt!! Visade sig vara en inflammation i mellanörat. Nu medicinering och så får vi hem honom imorgon. Två dygn av rent helvete är äntligen över!! Trodde vi skulle förlora honom 😍
#4 Underbart glädjande att det inte var något allvarligt!
Sajtvärd Katter iFokus