Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 795 ggr
imke
0

Någon som känner igen detta?

Jag har en katt som heter Azlan och är 2 år. Han var i våras med om något konstigt. Han kom in med ett hål rakt in i kroppen. Efter det är det flera katter som drabbats så vi tror han blev skjuten av ett luftgefär. Hur som helst så fick veterinären rengöra såret och det läkte. Men han var verkligen dåligt i flera månader efter det. Magrade ur rejält och var hängig. Till slut runt augusti, september i år så började han återhämta sig och blev pigg och började äta igen.

Nu till saken. han har blivit jättetjock på kort tid här. Ser nästan uppblåst ut på magen. och den känns ganska hård. Han vill äta i stort sett hela tiden och verkar aldrig bli mätt. Dricker jättemycket. Verkar trött och hängig och det är inte ofta man ser honom sitta upp. Går han mellan soffan och matskålen så lägger han sig på golvet framför maten och väntar.
Han lägger sig på konstiga ställen. Som inatt gick han in och lade sig i ett hörn på en massa elkablar. Och igår natt låg han i ett annat hörn vi andra elkablar. Han har aldrig gjort så förut.
Och på nätterna går han och skriker på det där sättet katter gör när dom är olyckliga. Och så går han runt så i hela huset, till slut går han på lådan och gör sina behov.
Efter det går han runt igen och sen lägger han sig på golvet och skriker lite till…..

Jag har ringt veterinären och väntar på att dom ska ringa upp. Är så jäkla orolig!!
Jag hade en katt förut som vi fick ta bort pga tumör i tjocktarmen han troligen haft sedan han var liten. Det tedde sig ungefär såhär….
Någon som känner igen symptomen?

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

OberonsMatte
2

Det bästa du kan göra är att låta veterinären göra en ordentlig undersökning för det finns ju flera olika symtom som pekar på att något kan vara fel.

Sajtvärd Katter iFokus

imke
1

Jo dom tyckte det lät allvarligt och rumsterade om tider så att vi fick komms imorgon kl 10. Känner mig ångestfylld….. 😞. Vet inte vad jag gör om det är något allvarligt.

imke
0

Maria
1

Skjuten av ett luftgevär? Röntgade man inte katten för att att se om det är någon kula kvar?

/Maria