Gråhårig katt ?
Vi har för första gången en helsvart katt som heter Lakritz😉
Min fråga är om svarta katter eller andra också för den delen blir aningen gråhåriga med åldern?
Hundar brukar ju bli lite gråa i ansiktet beroende på färg och ras kanske?
Men hur är det med helsvarta katter?
Jag har ju haft gamla katter förr men ingen med sådan färg att det har synts några gråa hår.
/Maria
Jag upplevde att min svarta kattpojke fick allt fler vita hårstrån i pälsen när han blev äldre, men aldrig så jag upplevde honom som direkt gråhårig.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1 Ah, spännande. Var det över hela kroppen eller mer i ansiktet?
/Maria
#2 Hela han blev allt mer "stickelhårig" med ökande ålder. Han blev 17 år. Men han såg hela tiden ut som en svart katt 🙂.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Min äldsta som bor hos mina föräldrar är blir 12 nästa år. Hon är svart med vitt under magen, och har de senaste året fått mer och mer vita hårstrån runt framförallt halsen. Hon var helt svart(förutom de vita tecknen då) när hon var yngre så det känns som att detta har med åldern att göra :)
Ah, så det är inte som med hundar som kan bli gråhåriga runt nos och i ansiket?
/Maria
Min sotan är en svårt långhårig kisse på tolv år. De senaste två åren har han blivit alldeles grå på magen. :)
På magen?? Så lustigt😉
/Maria