Kattsand
Läst gammla trådar om Kattsand. Men svårt och veta vilken man ska välja. Har 3 katter och en av dom är väldigt kräsen med sin toalett. Nu har jag everclean men tycker den blivit sämre sen dom gjorde om den . Så tips på bra klumpbildande sand. Gärna bra pris med.
Har inte hitta nån Kattsand som jag varit helt nöjd med än. Trotts ett års sökande men kan försöka göra sammanställning av de jag testat. favorit än så är pussi kompakt, damma lite vid upphällning och hyfsad dryg. En tio liter förpackng räckte runt en månad, efter uppstart med ca 15l. men funka int med min långhåriga då den ibland kleta fast sig i pälsen. Finkornig Cattia klumpa bra men damma som bara den. Finkorning Coop (ljusblå förpackning) dåliga klumpar som fastna i botten. Trotts tjockt lager och 2,5 8l gick åt på tio där när jag körde enbart den. Men verkar funka bra utblandad med annan sand. Grovkornig Mjau damma mycket, klumpade dåligt. Grovkornig. Enda sanden förutom ec less track (gamla varianten) som dammat så mycket så katten hostat. Så har du inga långhåriga katter skulle jag rekommendera pussi, och inga problem med finkornig sand. 10l kostar ca 100kr

Jag kör på olivers. Köper en pall i taget och då kostar den drygt 60 kronor för 10 kg säck. Köper man färre så blir det såklart dyrare
Stolt ägare till tre La permer
jag kör olivers och är väldigt nöjd
Blev här på iFokus rekommenderad en sort som heter Soft Cat, när jag efterfrågade tips på dammfritt Kattsand. Jag och katterna ÄLSKAR den! Min ena katt har astma och hans luftrör låter helt annorlunda nu när han slipper lerbaserat damm! Kostar 229kr på zoo.se och värt varje krona. Vi har testat mängder med Kattsand och aldrig varit så nöjda!
No time to waste, only time to treasure.
Får hålla med föregående talare! Jag har också Soft Cat och den är verkligen jättebra! Som sagt inget lerbaserat damm som är farligt för både människor och djur att i längden andas in.
Jag använder denna Kattsand till våran katt och den klumpar bra samt att den inte stinker för mycket. Dammar inte mycket och är billig! http://t.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/klumpande_kattstro/tigerino/366156
Jag kör med Icas billigaste basic Kattsand, enda som funkar på det kräsnosar😎
Jag har samma som #6. Är min första katt och han är bara liten ännu. Men den klumpar väldigt bra!