Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 630 ggr
CayKantos
2015-09-21 07:19
0

Kräks

Hej alla! Min katt hade för CA ett halvår sen en period vart han kräktes mycket, jag så åt min Mormor ich morfar att det kanske berodde på att dom get honom en hel burkmat varje dag (gourmet gold mousse 85g / 85ml). Så dom började bara ge en halv Burk varje morgon. Det funkade bra, I ett tag. Nu är han tillbaka med kräkningen. Han är en ute bondekatt och är CA 10 år. Han är liite tunn och det har han vart mesta av livet, därför burkmaten. Han har självklart tillgång till torrfoder och vatten 24/7 och äter från torrfodret. Han är väldigt duktig På att fånga möss och kommer nästan inn varje dag med en mus, ibland flera gånger. Vad tror ni kan orsaka kräkningen? Tack på förskott

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Maria
2015-09-21 07:25
1

Han kanske behöver avmaskas?

/Maria

CayKantos
2015-09-21 08:01
0

Det är redan pg, vi visste redan han hade fått mask, igen, men det beror inte på det då han har blivit avmaskad flera gånger och fortfarande kräkts

Instagram

[Forest]
2015-09-21 09:54
1

Kanske dags att besöka veterinären för kolla av hälsan. Jag tror inte han kräks av blötmat möjligen är det så att han kanske allergisk mot något eller att han reagerar mot något i maten. Jag anser väl att blötmat är bästa man kan ge sin katt, sen kan man tillföra även torrfoder för att låta katten ha fri tillgång på mat. Kan det inte vara så att han kräks att han fäller nu sin sommarpäls och fått i sig lösa pälsen när han tvättar sig.

CayKantos
2015-09-21 10:08
0

Men han har levt I 10 år nu, det har ju inte vart prob med pälsen innan, han har ju gjort hårbollar och sådant innan men inte extremt mycket. Men ska egentligen börja borsta han mer då han verkar till att få det varmt lätt pg.a. all under pälsen.

Instagram