Fel kön?
Vi har nyligen fått hem vår kattunge, och visserligen är det ett antal år sen vi hade ungar sist, men vi tycker den ser ut att ha ett annat kön än vad vi köpte den som… 8-[ Så, vore intressant att höra vilket kön ni tror det är! Tack på förhand!

Och igen, konstigt! :D Men klicka på den så är den rätt…
Flicka! ^^ Tycker jag iaf (aldrig haft kattungar endast hundvalpar)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Det är en tjej tycker jag också.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
tjejkatt
Det är en hona. Att könsöppningen är en springa syns tydligt eftersom det ser ut som ett streck. Hade det varit en hane hade könsöppningen varit kortare och rund.
På hanar är mellanrummet mellan anus och kön även längre än på er katt.
Sajtvärd Katter iFokus

Vilket kön trodde uppfödaren att det var? Fanns det både honor och hanar i kullen?
Sajtvärd Katter iFokus

Uppfödaren och vetten som besiktigade sa hona. Kullens övriga var av båda könen…
Var uppmärksam när katten tvättar de nedre regionerna efter att ha kissat. Då kan det hända att en liten pillesnopp tittar fram, om det finns någon där vill säga. Jag tror inte att det gör det. Om uppfödaren var erfaren och även hade tydliga hanar att jämföra med är risken ganska liten att han/hon tog miste på denna.
Sajtvärd Katter iFokus
Kattens färg kan också ge en vägledning om kön. Det är lite svårt att se på bilderna, men vad har kattungen för färg och vilka färger har föräldrarna?
Sajtvärd Katter iFokus

Hen är blåtabbymaskad, så inget att gå på där tyvärr! Tack för hjälpen!
#12 Och pappan är inte röd/creme då heller antar jag?
Sajtvärd Katter iFokus
Jag tycker det ser ut som en pojke, men det är väldigt svårt att se. Tycker det ser ut som en pung där, men kanske alla har så som små?

Pappan är blåmaskad också..
Om det som liknar en pung verkligen är en pung borde du kunna känna att det finns testiklar där. Putar det ut eller är det platt?
Sajtvärd Katter iFokus
Vid den åldern borde man känna kulorna om den mot all förmodan inte är krypt då (även om de är himla små fortfarande). I mina ögon ser det ut att vara för långt avstånd för att vara en tjej.
17 när ser man kulorna? Är det lite olika när dom ramlar ner som det kan vara på hundar?
Jag skulle säga enligt bilderna att det är en hona du har TS, säger uppfödaren och veterinären att det är en hona så skulle jag gå efter vad dom säger för kön.
#18 kulorna ramlar inte ner, de föds med kulorna nere. Om det är en hane lär de enkelt kunna kollas genom att trycka upp snoppen.
Spelar könet någon roll?
Man brukar kunna se dom tydligt när de är ett par månader gamla när kulorna har blivit större men man kan känna dom tidigare om man är lätt på fingret men vid den åldern är de knappt en ärtas storlek.

Tack alla som engagerar sig! Senaste bilden:

Hona! 100% säker🙂
På den sista bilden ser man tydligt att det är en hona :)
SE*Astinis Ragdoll
Det där är en hona. 🙂

Hona, helt klart! Noll tveksamhet här :-)
På senaste bilden ser det definitivt mer ut som en hona =)
#22 Ja, på den där bilden är ett ingen tvekan om att det är en hona.
Sajtvärd Katter iFokus

Tack alla för hjälpen!!