Mitt "problembarn"
Idag var det dags att ta en tur till farbror veterinären med "problembarnet" Zultan. På förmiddagen beslutade han sig att ge sig på en räv som tydligen inkräktade på Zultans revir. Jag hörde oväsendet och sprang ut och såg räven försvinna. Min lilla kisse klarade sig förvånansvärt bra men fick naturligtvis ett par sår som jag tyckte såg lite småläskiga ut.
In till veterinären i stan som konstaterade ett bett i nacken, ett i tassen och ett skrapsår av något slag på kinden. Resultatet blev en omgång antibiotika och instruktioner om att komma tillbaka om det började se infekterat ut.
Nu ligger han här på soffan med mig med en svullen kind och en liten knöl över nacken och han haltar lite när han går. Han tycker naturligtvis enormt synd om sig själv. Förhoppningsvis håller han sig bort från räven ett tag.
Ibland önskar jag han var lite mer lik Köttbullen som älskar allt och alla som är i samma storlek som han själv och allt annat springer han och gömmer sig för.
Jag bjuder på en liten bild på Zultan när han inte ser ut som han gått 20 ronder med en räv.
Aj aj aj stackars kisse och stackars räv med! Hoppas räven också får den veterinärvård han lär behöva nu. (Och att han givetvis har lärt sig sin läxa nu att inte försöka ge sig på katter i fortsättningen. )
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Min katt är likadan, lyckligtvis så var räven han hamnade i dust med ung så Dexter fick inga skador (men gud vad de skrek och hade sig, lät riktigt hemskt). Hoppas Zultan återhämtar sig! :)
Zultan mådde mycket bättre redan dagen efter när svullnaderna hade lagt sig. Han var lite "mammig" ett par dagar men nu är han som vanlig och såren läker verkligen fint. Det största problemet har varit att få i honom antibiotikan.
Skönt att han mår bättre! Vilken krigare som ger sig på att slåss med en räv.! Kissar kan då vara otroligt tuffa. Har sett en video där en kisse jagar bort en björn t o m. Hi hi.. Hoppas dock att räven repar sig lika fint. Stackars tokar både katten o räven. ♡
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.