"Bildtråd" Dexter
Ibland glömmer jag bort varför jag nästan inte har några bilder på min katt och tar fram kameran för att spontanplåta lite.
Sen kommer jag ihåg att Dexter är en av de minst fotogeniska katterna på jorden. Det är inte ovanligt att han vägrar att öppna ögonen utan bara ligger och kisar, eller att han bara har ett öga öppet medan det andra är stängt.
Våra photosessions blir därför aldrig särskilt långa (😂). Här kommer de bästa bilderna från idag!
Härlig bildserie på fin katt!😃
Sajtvärd Katter iFokus
Oj, han är verkligen jättefin!
#8 Tack så mycket! 🙂
#9 Haha men eller hur ;) Tänder som han använder mer än gärna 😕😂
#10 Tack så hjärtligt ❤️
Vaddå inte fotogenisk?? Dexter är ju skitsnygg! =) Så skönt personlighet också
#12 Haha tack ❤️ Han är snygg på sitt egna speciella vis! Önskar bara att han kunde titta uppmärksamt in i kameran kanske en eller två gånger men men!
Bilderna blir ju lite roliga iaf 😃
Absolut! Älskar bild #4, och så fick du ju en fin posering på bild #6, riktigt samarbetsvilligt! 😉 Brukar Dexter göra några hyss hemma?
Kul bilder! Det finns inga ful bilder på katter, antingen är de roliga, gulliga eller tokiga!👍😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#14 Well, nu är han ju snart 6 så han har ju lugnat ner sig lite … Men förut var det inte ovanligt att han klöste på soffan för uppmärksamhet. Han klöste bara på soffan, på underkanten. Han brukade liksom ligga halvt under soffan (den står på ben), ta tag om nederkanten och "klättra" längs kanten genom att dra sig fram med klorna. Men när han skulle klösa på riktigt så gick han alltid till en av klöspelarna :P
Och så klart så fort man ska bädda så kommer han i raketfart och hoppar upp på sängen och försöker "attackera" ens fingrar när man ska fixa med lakanet. Men det tror jag är någonting de flesta katter gör 😂
#15 Sant! De kan i alla fall aldrig vara tråkiga :D
Klösa soffan nerifrån och attackera sängkläderna när man bäddar, det är ju jätteroligt när man är katt! Och detta trots att han går ut på egna äventyr också. Då är det ju fart i farbror Dexter, härligt =)
#17 och lek + klickerträning ovanpå det, puh! Undrar hur livet vore ifall man hade en Helig Birma istället :p Men det är väl värt det! Just för två minuter sen så slappade jag i hängmattan och gungade fram och tillbaka då han kom och hoppade upp. Han skulle dock promt ligga brevid mig i den smala hängmattan istället för på mig och luta sig så långt ut över kanten som han kunde. Det slutade med att han ramlade av hängmattan haha.
Klickerträning låter skoj!😃 Har själv funderat på det men inte kommit längre än… Hur tycker du det fungerar? Något särskilt man ska tänka på?
Har varit inne på klickerträning i fokus men de flesta verkar träna hundar och det är ju inte riktigt samma sak. Träna utan klicker går bra, de fattar direkt men lyder bara när de tycker att de har något att vinna… såklart!😉
Jag dör så fin han är!
#21 Tack så mycket :D ❤️
Jättefin katt och grymma bilder!
#23 Jag å missen tackar 😃!