Färg
Blåagouti. Går inte att se mönster säkert ut från bilden, men gissar klassisk tabby.
Här är 2 bilder till på henne
Den andra bilden vill inte läggas upp
Men hon är helt blå på ryggen
Hon är blå och hon är mönstrad, vilket mönster ser jag inte för allt fluff. 😉Hon är riktigt söt!
Blåspotted kanske? a 24
Googlade på blå spotted och det stämmer nog, är det som liknar henne mest😊 Tack för all hjälp😊
Prickarna på magen kan tyda på spotted, men det är jätte svårt att avgöra då mönstret är så diffust på kroppen. Kan bli bättre med åldern.
Grundfärgen är blå iaf.
Blå smoke fick jag på en annan sida, många bud om hennes färg😊
#14 Eftersom hon är mönstrad är hon i så fall silver istället för smoke. Om hon är silver är pälsen vit (inte bara ljusare) överallt närmast huden. Är hon det?
Sajtvärd Katter iFokus
Om hon är silver så är hon inte bara ljus vid pälsrötterna, utan kritvit. Hon ser inte silver ut, isåfall dåligt silver. En av föräldrarna måste även ha varit silver/smoke om hon ska bli det.
Men jisses så sööt❤️
Smoke är solida och inte mönstrade så det är hon definitivt inte, katten på min Avatar är smoke och saknar således de ljusa partierna runt munnen bl.a. som är ett klassiskt tecken på en mönstrad katt. Silver, som man säger om de har ett mönster också, är jag ytterst tveksam till så jag lägger min lott på blåtabby/tigré/spotted 🙂En riktig goding är hon hur som helst!
Är det ljusa runt öronen vitt eller creme? Vitt om det är silver, creme = inte silver.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se