Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 495 ggr
Hogwarts
0

Äventyrskatter

Har ni haft någon katt som rymt iväg på äventyr? Hur länge var den borta och hur hittade ni den? min ena honkatt rymde för ett tag sen, hon var borta i 6 dagar. Jag gick ut 2 på natten (det var ren tur för jag hade egentligen tänkt sova men bestämde mig för att kolla efter henne först) och då satt hon utanför porten! Hon jamade och var jätteglad över att få komma hem igen.

OberonsMatte
0

Enda gången de varit borta över natten har berott på att de varit instängda någonstans alldeles i närheten.

Sajtvärd Katter iFokus

Maria
0

Min galning Moritz har alltid försökt att rymma. Idag är han 13 år.

När vi bodde i lägenhet så smet han ut men sprang alltid uppåt så jag hittade honom ett par gånger vid vindsdörren.

Nu bor vi i ett radhus med inhägnad trädgård och min man har höjt staketet och gjort det så rymningssäkert det går.

Sist han rymde var för några år sedan och då takvägen. Jag gick med ficklampa mitt i vintern i angränsande skogsområde men fick gå hem för jag frös så. Efter en stund vid 3-4 på natten så jamade han utanför vår dörr.

Vi får alltid vara på vår vakt när vi öppnar ytterdörren för han ger aldrig upp😉

/Maria