Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1603 ggr
Mysisa
2

Bildtråd Shiro

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min lilla misse Shiro.
En än så länge okastrerad herre på 7 år som kom till mig förra veckan

minavitas.wix.com/kennel

Mysisa
0

Shiros vackra ögon

minavitas.wix.com/kennel

Mysisa
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Han ser ut som en lite kattunge trots sin ålder tycker jag :)

minavitas.wix.com/kennel

Bästakompis
0

Fantastiskt vacker katt!

Vixxen
3

Kastrering nästa då!

Belimas
1

Kastreras han sen så kan du även ställa ut honom om du så skulle vilja någon gång i framtiden🙂

Mysisa
0

Han ska kastreras men skulle inte falla mig in att ställa ut en huskatt som inte ska användas i avel, underförstått att han inte ska avlas på iofs eftersom han är en huskatt. Jag har tillräckligt med problem att skapa ett intresse för utställning till mina avelshundar

minavitas.wix.com/kennel

Belimas
1

#6 Ställer ut gör man inte bara för att de ska användas i avel och defintivt inte när det kommer till huskatter då ett av kraven är att de ska vara kastrerade för att få ställas ut vilket då blir mer som en kul grej, för att höja kattens status, träffa likasinnade och om man så vill meritera sin katt. En utställning är trots allt en avelsutvärdering av föräldradjuren, även när det kommer till hundar.

Finns ingen anledning att låta så negativ för den skull, det var bara ett förslag då många inte vet att man får ställa ut även huskatter.

Mysisa
0

#7 jag vet att man kan ställa ut huskatter men som sagt jag ser ingen poäng i det. Skulle jag få för mig att föda upp (ras)katter så skulle dessa ställas ut för avelns skull. Mina hundar skulle jag aldrig ställa ut om det inte var för det egna intresset för avel. Utställningar är det tråkigaste som finns. Avelsutvärdering på huskatter känns lite smått meningslöst. Inte meningen att låta negativ, förstår inte hur du kan ta det som negativt att jag inte har nåt intresse för en i mitt tycke meningslös typ av utställning. Jag förstår inte poängen med att ställa ut blandras hundar heller. Ok om jag hade sagt att alla som ställer ut huskatter är konstiga eller liknande då hade jag förstått att du tycker jag låter negativ. Men att jag enbart berättar att jag inte har nåt intresse kan inte tolkas negativt. Jag förstår att många tycker att utställning är kul o såna människor får ställa ut sina huskatter hur mycket dom vill även fast jag inte ser nån poäng i det

minavitas.wix.com/kennel

Belimas
0

Det är ju dock milsvid skillnad på att ställa ut huskatter och ställa ut blandrashundar, de sistnämnda är ju inte välkomna på samma utställningar som renraser vilket är precis tvärtom i kattvärlden.

Har man inget intresse för varken det ena eller det andra så är det självklart ingen vits men hur ska man kunna veta det, då  kan det räcka med att svara att man känner till det men att man inte har något intresse av det i stället för att få det att låta som att huskatter inte är "värda" att ställas ut bara för att de inte går att använda i avel. För vad jag förstod det som så anser du att det är meningslöst bara för att det gäller huskatter ? eller anser du att det är meningslöst även för raskatter ?

Jag hoppas dock att några andra huskattsägare ser inlägget och på så vis får reda på att även huskatter är välkomna på utställningarna och även har lika stor rätt på att få vara där som raskatterna, det finns inget roligare att få visa upp sin fina huskatt som är välskött och trevlig i temperamentet och få lovord från domarna och även så småningom lyckas skramla ihop till några titlar.

Mysisa
0

#9 Meningslöst när det gäller huskatter och blandras hundar i mina ögon då utställning är en avelsutvärdering vilket då "uppmuntrar" till fortsatt avel, inte på den kastrerade huskatten men på föräldradjuren. Aptråkigt när det gäller raskatter och rashundar men då lite mer mening i det ändå. Nu var det som sagt inte meningen att låta negativ eller nedlåtande, jag förklarade helt enkelt bara varför jag inte har nåt intresse av att ställa ut en huskatt. Han behöver inga meriter, han är lika fin oavsett om det finns på papper eller inte

minavitas.wix.com/kennel

[Lilyz]1
0

Åh vilken fin kisse, en riktig snygging. 😍