Skötselråd kattgräs
Hej! Köpte Dogman Kattgräs i veckan men råkade slänga förpackningen innan jag memorerat skötselråden… Någon som vet hur ofta det ska vattnas och hur det ska stå? Är inte superduktig med växter om man säger så, haha!
De bör stå ljust, och jorden/ströt bör hållas lite fuktigt. Men vattna inte för mycket för då kan det börja mögla istället.
"Kattgräs" är havre, den har börjat att gro ute på fälten, så du kan faktiskt ha den på balkongen nu.
Havre kostar ca 2 kr kilot, dogmans kattgräs 143 kr/kg, man kan tydligen ta mycket för en bild på en katt på förpackningen. Det är dogman jag himlar med ögonen mot, inte dig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Haha, jag har upptäckt det ja… Som sagt är växter inte riktigt min grej. Annars hade jag absolut odlat "själv" så att säga. Kanske tar hjälp av någon släkting som har lite mer koll om kissen gillar det, men det återstår att se! Tänkte hursomhelst ställa ut det på balkongen nu så hon får bekanta sig och smaka lite! Tack för svar!