Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 894 ggr
[AdisochMolly]
0

Månads kostnad

Hej! Jag är lite inne på att köpa en Maine coon men jag undrar om någon utav er vet hur mycket den kostar i månaden,om man räknar mat, sand och försäkring? Tack på förhand! :-)

ChristineL
0

Kolla maine coon iFokus ;)

Fridaaaa
0

Du har fått svar på det i din tråd på perser.ifokus 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AdisochMolly]
1

Ja fast nu undrar jag om specifikt maine coon! #2

[AdisochMolly]
0

Fridaaaa
2

#3 Men är samma svar oavsett ras eller om det är huskatt: Beror på vad man ger för mat, vad man använder för sand och hur mycket, vad man har för försäkringbolag mm 🙂

[AdisochMolly]
2

Jag tänker mer på storlek, en maine coon äter ju mer än en liten huskatt! Sen fattar jag inte varför du bryr dig om att jag frågar en gång till?!

[AdisochMolly]
0

Maria
0

#6 Jag har haft en "liten" huskatt som nästan vägde 9 kilo och han var inte tjock utan bara stor och muskulös.😃

/Maria

Fridaaaa
3

#6 Svarade bara på din fråga inget annat.
Varför denna trista attiyd för att man svarar på din fråga? 🤔

(btw huskatter varierar en hel del i storlek)

[AdisochMolly]
1

#8 jag menade inte att alla huskatter är små, jag bara jämförde en STOR maine coon med en mindre katt (jag kom inte på en liten kattras i stunden) #9 Då ber jag väll om ursäkt, men jag fattar inte varför du måste bry dig om jag redan har frågat en gång!!!

[HundochKatt]
4

Kostnaderna kan variera något oerhört, så det är svårt att säga exakt eller så exakt som möjligt. 

Olika försäkringsbolag kostar olika mycket och sedan vad och hur mycket du försäkrar katten för. Vilken självrisk osv. 

Mat, det beror ju helt och hållet på om du ska ge katten torrfoder, blötmat eller Barf och där kan det variera en massa också beroende på vilket foder du ger och då det gäller Barf var och hur mycket du köper ingredienserna för. 

Sant, likadant där. Beror helt och hållet på vilken sort du använder. 

Så med andra ord så får du fundera ut lite grann vad du själv tänkt dig. Försäkringskostnaden kan du kolla på både If och Agria och få ett kostnadsförslag. Vet inte om det går att göra så på andra bolag (jag rekommenderar if). Fundera ut vad du vill ge för mat till din katt och vilken Kattsand uppfödaren använder och om du vill/kan byta till något annat så småningom.

[AdisochMolly]
0

#11 Tack för svaret! :-)