Introducera katter
Skulle behöva lite tips och synvinklar från er.
Jag och min pojkvän pratar om att flytta ihop så småningom, han ska i sådana fall flytta hem till mig först med sina två katter i obestämd tid medan vi letar större bostad.
Jag har då en gammal kattant som är osäker, bitchig, hatar andra djur och i övrigt är helt underbar. Vi vill ju helst att alla katterna ska komma hyfsat överens i alla fall och vill ha tips på hur vi bäst kan göra när vi introducerar dem för varandra.
Jag bor i en tvåa på 50 kvadrat så vi har inte hur mycket utrymme som helst att spela på.
Feliway ska införskaffas och vi har pratat om att han ska ta hem sina katter till mig några gånger innan så de kan mjukstarta med att lära känna varandra.
Någon som har några goda råd eller tips så mottages dem tacksamt 🙂
lurvponnyn.vimeddjur.se
Står snart inför samma situation :)
Dofter är något som är väldigt viktigt för katter. Så kanske din pojkvän kan ta en handduk och stryka sina katter med den och ta med den till din katt så att hon får dofta( innan de flyttar in) och så gör du samma sak med din katt.
Säkert andra här som har flera tips.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Jo det kan man säkert göra, men borde inte hon redan känna doften på honom? Annars kan jag säkert lägga en filt hos honom som hans katter kan håra ner som jag kan ta hem sen 😃
lurvponnyn.vimeddjur.se