Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 957 ggr
Eveo
13

En av Vagönkatterna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni var nog många som följde tragedin med katterna på Vargön där alltför många tvingades dö. Förra året adopterade jag en av de som lyckades överleva. Han har fått namnet Darwin och lever tillsammans med tre andra katter. Trots att så många katter miste livet så vill jag visa att er kamp för hemlösa katter ändå är värt något, trots allt elände. Tack för att min Darwin fick chansen att leva och tack för att ni fortsätter att kämpa för alla katter som lever i hemlösheten.

No time to waste, only time to treasure.

Uppkatten
4

Vad glad jag blir av att få se honom igen och att han har det bra!!! ❤️Vi var många som kämpade för Vargön-katterna på olika sätt. Tyvärr avlivades ju merparten av dessa katter via Länsstyrelsens försorg trots att nya hem erbjöds till samtliga katter.  Vargön-katterna glömmer vi inte.

Lägg gärna in samma inlägg på Hittekatter i Fokus där kampen för katternas rätt till ett fortsatt gott liv pågick intensivt över en längre tid.

Och för er som inte känner till Vargön-katterna och vad som hände så finns mer att läsa på följande länk: http://hittekatter.ifokus.se/articles/512a2389ce12c40d3100040f-vargons-katter

Underbart att Darwin fått ett eget för-alltid-hem. Han ser ut att må alldeles prima ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2

Håller med allt som Uppkatten skriver i #1!

Lägg gärna in en tråd om detta i Hittekatter.iFokus också, där vi var många som kämpade hårt för katterna från Vargön, bl a med namninsamlingen efteråt mot Länsstyrelsernas avlivningar av friska hemlösa katter.

Eveo
2

Har lagt upp ett inlägg där med, med lite fler bilder ❤

No time to waste, only time to treasure.