Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1281 ggr
kataka
0

orolig katt efter kastrering

är det nån som har haft problem med han katt efter kastrering, jag upplever att han har blivit mer skrikig och att han har stor drift att gå ut ,han river och klöser grinden på altanen,jag tycker i allmänt att det är värre nu än  innan och idag har han också markerat på altanen nu är jag så trött på den katten att jag vet inte om jag orkar mer ,jag ringde till vet idag och på måndag ska han få hormon spruta är det nån som har erfarenhet av detta vet så att den hjälper honom få ner hormoner-testosteron  jag bara hoppas att det hjälper

Scorpio97
1

När kastrerades han? Hormonerna finns kvar i några veckor.

//Jessie

kataka
0

20 februari

OberonsMatte
0

Hur gammal är han?

Sajtvärd Katter iFokus

kataka
0

han är född 31 juli 2014 så han är ungf 9 månader

Scorpio97
1

Då kan det vara så att lite hormoner fortfarande är kvar.

Och även kastrerade katter som aldrig varit könsmogna, kan reagera på att det är vår och bli mer skrikig och orolig.

//Jessie

kataka
0

men i allmänhet är han jätte jobbig vill inte leka han antingen skriker eller försöker komma ut men min fråga var om hormon sprutan hjälper och om det är nån som har erfarenhet av detta för jag vill så gärna att han blir lugn efter sprutan  hade en annan katt innan samma ras-birma  tänkte att de skulle vara likadana till sättet men nix jag köpte en liten djävul vet sa idag att katt adhd men ni anar inte hur jobbigt det är man är lycklig när han sover och så ska det inte vara

burmamys
0

På siames iFokus finns en tråd om androcur som kanske kan vara intressant för din katt?