Frågor om utställning
Nu kommer jag igen med nybörjar-frågor. Jag ska ställa ut i både kategori 2 och kategori 3 på samma utställning. Kan det då bli så att båda mina katter ska upp samtidigt och bli bedömda? Hur löser man i så fall det? Måste någon annan bära fram då så jag inte får höra vad domaren säger om min ena katt? Någon som vet hur det fungerar? Jag undrar också hur brittiskt korthår hålls framför domaren på utställningen. Är det på samma sätt som man håller norsk skogkatt, eller på annat sätt?
De kan komma upp samtidigt och du får innan förvarna assistent att du kan få problem att hinna. Så denne kanske får hjälpa till, Norsk Skogkatt håller man utsträckt men inte Britten

Tack för svaret.

Någon som har bild på hur britter bärs på utställning?

Förutsatt att det är en katt som tycker om att bli buren så, somliga vill ju klänga lite på axeln - och viktigast är ju ändå hur de visar sig på domarbordet och hur de är att ta i - så bär man dem lite ihophålla, katten vilar på höger arm, höger hand mellan framtassarna, vänster arm under rumpan - eller tvärtom om man är vänsterhänt. På ett ungefär.
Här finns lite britter på utställning-bilder:
http://picasaweb.google.se/kerrans.kerstin

#4 Tack! 

En fråga till: Får bara ägare eller assistent bära fram katten, eller får min kille visa fram katten, om det nu blir samtidigt som båda ska fram?

Det är fritt fram för dig att bestämma vem som ska visa din katt, förutsatt att det är en "bära-själv utställning". Är det en assistentutställning så får bara assistenterna visa katten.

#7 Okej, tack!

Lycka till på utställningen!