"slem" i urinprov
Är det någon som varit med om det och vad var de då för fel? är det början till kristaller?
Urinprovet är taget av veterinären direkt ur blåsan så de borde ju vara rent. Allt var bra annars men som jag förstår lite vita/röda blodkroppar i provet men ytterst lite. Ph glömde vi fråga efter men tidigare har det varit mellan 6-7 om jag inte minns fel.
Vad sa veterinären om provet? Tycker det vore mest naturligt att ställa frågan till den veterinär som tog provet och som borde ha någon åsikt om resultatet.
Medarbetare Hittekatter iFokus
jo men han visste inte va de var, därför frågade jag här. Veterinären ville att katten skulle få metacam sedan återkomma om de inte hjälpte. Sedan skulle jag återkomma för nytt urinprov för odling och ev ul.
Då tycker jag att veterinären borde ha sökt hjälp hos någon kollega. Nu föreslår jag att du kontaktar en annan veterinär istället för att vänta och se.
#3 han kanske gjorde de , jag vet inte. Vi var iaf där länge. Jag ska gå vidare med detta men undrade om någon fler hade varit med om detta då man har lite kött på bena vid nästa besök
Om en veterinär tar ett urinprov borde det skickas för odling direkt enligt mig. Annars finns det ingen anledning att ta prov. Ge metacam hade veterinären kunnat göra utan att ta urinprov och hoppas att det skulle gå över med hjälp av det utan att ta prov tänker jag.
Tycker du ska ringa tillbaka och fråga varför det inte skickats direkt för odling. Om det inte går över så måste ju nytt prov tas vilket katten då får genomlida igen. Konstigt tycker jag, men det kanske har en logisk förklaring som bara veterinären vet om?
Ville bara uppdatera om någon annan får samma "slem" i urinprovet man tar från blåsan. Var till en annan veterinär som sagt. Andra veterinären förstod inte vad den första veterinären menade med slem då de var relativt vanligt i urinprov från blåsan.
Det var iaf inget problem med de nya urinprovet som de skickade på odling. Den andra veterinären tyckte också de var konstigt att urinen inte skickades på första besöket. Vi gjorde ul och blodprov när han ändå var sövd och allt var bra även där=)
#6 Vad bra att du gick till en annan veterinär och fick klarhet i det hela. Låter som om den första inte var speciellt kunnig alternativt helt ointresserad av katter.
Hoppas kissen mår fint nu!