Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 747 ggr
Zekina
2015-02-09 20:21
0

Ointresserad

Började för ett tag sen ge damen här hemma kyckling för att blötmaten jag brukar ge va slut i djuraffären. Det slank ju så klart ner ganska fort och verkade vara uppskattat. Fick för ett tag sedan tips om att ge kycklingvingar med skinn gör att hjälpa henne lite med vikten (Hon är inte mager, men lite mer hull kan hon gott ha) Det funkade inte. Hon slickar lite på vingen och går sedan iväg och gnäller. Har provat att skära bort och ge endast köttet och skinnet, men det är lika ointressant. Det ända som funkar är RC. Kan den vara då att konsistensen är olika på en vinge och file? Kan tillägga att hon är 7 månader. Tips mottages!

Saffran0Spice
2015-02-09 21:16
0

Har samma problem med min 12 åring - så följer!

[HundochKatt]
2015-02-09 22:27
0

En del katter kan göra skillnad på kött och kött. Äter hellre oxfilé än högrev tex. 

Så antagligen tycker katten att det är godare med filé än vingar. Men inte helt omöjligt att lära den att äta vingar också med tiden.

Katthemsmatten
2015-02-10 12:27
0

Ytterligare andra vägrar all rå mat. T ex min utefödda f.d. skyggis. Man tycker att hon om någon borde vara van vid att äta vad som bjuds, men hon är något av det mest kräsna jag träffat på.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Zekina
2015-02-10 20:53
0

Ganska roligt att hon kan vara så kräsen när det gäller rått kött, men att hon är en riktigt dammsugare annars..