Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1587 ggr
marsisen
2015-01-18 17:56
0

Artros!

Hej, våran katt Pepe har svår artros. Akutartros har han fått en gång. Han får glukosamin en gång om dagen, men bättre blir det inte. Nu har vi en ny medecin som heter seraquin, den verkar funka eftersom han frivilligt går ut och går, men kan han få både glukosamin och seraquin för bättre effekt? Skulle vara bra med andra tips på mediciner eftersom han fortfarande har ont.

animal power <3

marsisen
2015-01-18 19:59
0

(seraquinet innehåller glukosamin)

animal power <3

Jalking
2015-01-18 23:30
0

Min Nisse får en Seraquin om dagen, en dos Meloxidyl enl. veterinärrekommendation och äter specialmat, Hills j/d. Han är betydligt bättre. Kanske inte som innan han fick artros, men nu klarar han iaf att hoppa upp på en stol utan problem. Det gick inte innan vi var till vet. Enl. veterinären är det kombinationen av ovanstående som är effektivast.
Vi fuskar dock lite med maten och blandar lite med annan mat. Dels vet jag sen förr att Nisse tröttnar på sim mat om han bara får samma sort hela tiden, dels är specialmaten svindyr.

Whitecat
2015-01-19 10:12
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min katt har haft artros, ledvärk, inflammationer, ögoninfektion och blev tjockare av all denna veterinärmedecin och jar maten jag köpte där.

Jag artros själv, inflammationer ögonbesvär så började med LCHF och katten med fast typ Mjau, Bozita och numera Applews, spannmålsfritt, inget ris som det  finns i dom flesta. Handlar från zooplus.com

OCH både katten och jag mår bra!!!Hon kutar upp i träd (hände aldrig förr) kommer in med småmöss, . Jag kan gå på toan igen utan problem tarmfickorna är bra. ingen diarre´ eller föstoppning.

Så varken människor eller djur ska ha spannmål, ris, potatis, pasta ELLER socker.

Så tänk LCHF till djur så blir friskare och smalare människor är ju djur såklart att vi hör ihop:O)