Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1307 ggr
Clariiz
0

Vilket foder ska vi välja?

Just nu äter våra kissar (ragdollhane fyller 2 i april och persertjej fyller 1 år i mars) Euknauba chicken & liver. Det fungerar bra och vi beställer hem i 10 kg förpackningar. 
Nu är det dags att köpa hem foder på nytt och vi funderar på att byta foder. Anledningen till det är att det kanske finns något foder med mindre spannmål, samt att ragdollen har väldigt känslig mage och spyr några ggr i veckan (hårbollar, om han äter för fort, för mycket, äter något annat än torrfodret osv).
Vill ju gärna kunna ge även honom kött och kyckling och mjukmat. 

Kollade snabbt på animails "spannmålsfria" de hade Carnia Lynx, Orijen cat & kitten och applaws cat adult chicken.

Vilken borde jag välja? 
Eller ska jag hålla mig till Euknauba eftersom deras magar är toppen på det?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ChristineL
0

Våra katter får Orijen och funkar jättebra med det, beställer också från Animail. Du kan ju köpa en mindre påse till att börja med för att testa och kom ihåg att blanda ut med det vanliga till en början så det inte blir för stor omställning för magarna.

[trh]
0

Min Ragdoll och Birma äter Applaws Kyckling, det fungerar super. Min ragdoll är stor och rejäl på 7 kg, men håller sig fin i hullet på det i kombination med blötmat.