Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3040 ggr
Sibiriskkatt123
1

Sibirisk katt

Hej! Vi i familjen kanske ska skaffa katt och eftersom jag är allergisk så måste jag "övertalas" att den sebiriska katten faktiskt är allergivänlig. Så jag undrar vad den inte har som andra katter har. Vet också att alla inte tål katten därför tänkte vi testa att hälsa på någon som redan har en. :)

[Mustangcab]
4

Testa hos någon som har fertila katter och kattungar. Tål du dem så lär du tåla en kastrerad katt.

marabo_
1

min pappa och storebror är allergiska men vi har en sibir som heter Franz. Åk till någon uppfödare eller kattägera som kan tänka sig att låta dig stanna i ca 2-3 timmar.

Lycka till!

[Mustangcab]
0

Över natten skulle jag rekommnedera då det kan ta tid innan allergin ger sig till känna. Det beror helt på hur allergisk man är.

Cazzos
1

Tänk på att man reagerar på olika saker hos katten (talg, saliv etc).

Men om du redan vet om exakt vad du är allergisk mot hos katter så är det 👍!

Hymra
1

Denna bild är från dagen efter vi fick hem henne! :)

Finns det nån i din närhet som föder upp sibiriska katter? åk och hälsa på dem katterna några gånger, uppfödarna brukar vara väldigt tillmötesgående :) Min mor är väldigt allergisk mot alla djur, framförallt katter. Vi har sen snart två år tillbaka världens bästa (och knasigaste) sibiriska katthona! :) Hon kunde tidigare inte ens besöka ett hus/lägenhet där djur tidigare vistats trots ordentlig städning och vädring… Men vår fina sibiriska katt går jättebra, så hoppet finns om ni hittar rätt katt! :) Det kan vara väldigt individuellt även för katterna hur mycket de har av det här ämnet som vi tenderar till att vara överkänsliga mot. Vi hade även en allergivänlig kanin för flera år sedan, en rex kanin. Det gick också bra! :) Och de har världens häftigaste päls, känns som plysch!

Hymra
0

Såg nu att jag råkat kommentera en gammal post, hur gick det?