anmält anons på blocket
där de kallar halv main con fins inga halva kater😐DEsutom utan stamtavla så är det vanlig bond kat
Varför anmäla det? Det bryter ju inte mot varken regler eller lagar.
De syftar ju på att det är 50% maine coon i katten.
Ja det är huskatt eftersom den inte är renrasig. Men förstår ärligt talat inte varför den ska anmälas?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag trodde det var olagligt o då blir det inngen åtgärd vill bara decskulke kolka det
#2 Vad skulle vara olagligt? Att sälja en katt som de säger är hälften maine coon? Eller vad syftar du på skulle vara olagligt?
Trazy kanske menar eftersom katten är en huskatt = utan stamtavla o då kan man lika väl skriva huskatt säljes.
#4 Mjo men får inte ihop vad som skulle vara olagligt i det hela? Det är det jag försöker få fram. Att det skulle vara olagligt att inte skriva huskatt istället för vad den är blandning med?

Men du som jurist borde väl veta regler? Och om dom vet raserna så kanske dom ville upplysa dem som läser annonsen.
Finns inget olagligt med det. Därmed ingen anledning till att anmäla en sådan annons.
Trazy, inte för att vara elak eller så, men du som jurist borde väl veta reglerna för sånt här och allt annat? Jag tycker att det blev lite tokigt att ta upp det här innan du har läst reglerna. Hoppas verkligen att du inte tar illa vid dig nu.
Trådes låses för genomgång av kommentarer vs sitens regler.