Dålig andedräkt
Min snart 1:åriga kastrerade gosse har de senaste veckorna fått en något "pruttig" andedräkt. Jag har kikat i hans mun och ser inget konstigt. Han äter applaws torrfoder samt blötmat 2 ggr per dag. (Portionspåsar, lite olika märken eftersom han är en periodare och ibland ratar ett märke efter ett tag) Han mår bra, busar och röjer som vanligt. Ingen skillnad på aptiten heller. Någon som har något tips om vad den dåliga andedräkten kan bero på?
Låter ungefär som mina katters kost.
Köp gärna http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=217431 fungerar jättebra här hemma.. Gärna ihop med tandborstning - men går även bra utan..
När det gäller Applaws, kan jag tipsa om att www.petsonline.se är både bra och billiga.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
#1 Apotekslänken verkar inte fungera :(
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Dålig andedräkt kan komma av tandsten ex. ligga under tandköttet så man inte ser det. Men det kan också komma från magen.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
#1 Enligt min veterinär så funkar inte Bucacat om man inte borstar tänderna samtidigt. Jag vet att det står på förpackningen att enzymerna bryter ner tandsten även utan tandborstning, men det är tydligen för bra för att vara sant!
Katter är en karnivor som är gjord för att tugga segt kött, slita senor och krossa ben.
Torrfoder, blötmat m.m. erbjudet inte det tugget som katten behöver. Jag skulle föreslå att du försöker erbjuda lite rolig mat med tuggmotstånd - kan vara kycklingvingar, rått kött (ej köttfärs - inget tuggmotstånd) m.m
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag fick till min katts andedräkt genom att erbjuda brosk från nöthjärtahjärta en gång. Så säger som föregående erbjud mat med tuggmotstånd😄