Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1943 ggr
Tessan123
2014-12-20 20:59
4

Kattunge sökes

Hej!

Jag heter Terese och bor i ett radhus  i ett lugnt område i Vällingby (Stockholm) med mina 3 barn (10, 14 & 16 år) och världens snällaste chihuahua. Vi har tänkt på att skaffa en ny familjemedlem länge, och känner att vi är redo nu. Vi ser verkligen fram emot att hitta den nya familjemedlemen. Och tror verkligen att vi skulle kunna ge katten ett väldigt bra liv, då vi är en familj som älskar djur och skämmer bort dem lite för mycket. Tyvärr så har det varit så att varje gång vi hittat en katt så är den redan såld när vi ringer pga. den stora efterfrågan. Så om du tycker att vi skulle passa till någon av dina kattungar, tveka inte att meddela tillbaka. Kattungen skall doc finnas i Stockholm, och vi är villiga att betala max 3000kr.

Tack på förhand!

Mvh Terese

Tessan123
2014-12-20 21:06
1

Nae, har inte ringt dem, men den annonsen med kattungar skrevs för mer än en månad sedan så har uteslutit den. Idag såg jag en annons med två kattungar i Vällingby, och ringde 10min efter den lagts ut. Men någon hade redan hunnit före och köpt dem.

Aristarcos
2014-12-20 21:07
0

men prova en av de gamla, det är inte säkert alla är borta ! :)

Scorpio97
2014-12-20 21:31
4

Har du kollat på katthem i närheten?

Och om det är kattunge ni funderar på, så rekommenderar jag två. Dom har otroligt stort utbud av varandra, för ingen människa kan ersätta en kattunge som lek-kompis. Vill man ha ensamkatt finns det äldre katter som föredrar det.

//Jessie

Tessan123
2014-12-20 21:55
1

Vi var på kattstallet idag, men kattungarna var bokade :-/ Tyvärr skulle det inte fungera med två katter, då vi skall ha innekatter och inte har plats eller ork för två kattungar och hunden. Men skall börja kolla på lite äldre katter ;-) Vill helst ha kattunge då det är så härligt att se katten växa upp och känns som man skapar starkare band då, men det viktigaste är ju att katten trivs.

Scorpio97
2014-12-20 21:59
2

#5 En kattunge kan faktiskt ta mer tid och ork än två. När dom är två leker dom med varandra. Har man bara en vill den leka med en människa, och har ingen människa tid kan det bli möbler och gardiner som får ta det istället. Så oftast blir det lugnare med två faktiskt. Personligen skulle jag aldrig skaffa en ensam kattunge.

Annars håller jag med om att jag också föredrar kattungar, det är något väldigt speciellt med att få se dom växa upp (:

//Jessie

Uppkatten
2014-12-20 22:17
6

#5 Kattstallet säljer inte kattungar ensamma om det inte redan finns en katt i det kommande hemmet. Det gör inte heller t ex Stockholms katthem. Det beror på att kattungar mår bäst av att det finns en katt till i hemmet.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
2014-12-21 14:22
1

Jag tror att det går alldeles utmärkt med en katt eftersom ni har hund.

Jag har själv haft hund och katt och de hade sån glädje av varandra.

/Maria

[chiffong]
2014-12-21 15:20
0

Jag håller också med #6, att det är bäst att skaffa två stycken på samma gång, och det blir verkligen inte jobbigare med två, tvärt om. Vi har två stycken som har det hur bra som helst tillsammans, vi rekommenderar det till alla vi känner som funderar på att skaffa katt. Hundar och katter leker inte på samma sätt tror jag, så även om de såklart har bra sällskap av varandra så tror jag att två katter har det ännu bättre ihop.

Amplexus
2014-12-21 15:29
0

Jag har katt och hund, hunden var vuxen när vi fick hem vår kattunge. Och det är full rulle med dessa två hemma, de leker hela dagarna. Så visst kan det funka med katt och hund ifall de kommer bra överens och leker på samma sätt. Tycker mig inte kunna se något hos vår katt iaf som visar på att han saknar sällskap av artfrände.

[[pimey]]
2014-12-21 15:41
0

Köp från en seriös uppfödare eller katthem och gynna inte BYB uppfödarna

Maria
2014-12-21 15:41
0

#10 Vi har samma erfarenheter här hemma.🙂

Däremot har jag två katter nu och ingen hund.

/Maria