Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1094 ggr
yrsasyrsa
0

mataggressiv kattunge

Hej alla trevliga på katter i fokus :) Jag har lite bekymmer kring min lilla sötnos på 5månader. Det är så att varjegång hon får eller snor någonting extra gott som kattgodis, små köttbitar och just nu ett salladsblad.. Så börjar hon morra! Och hon slutar inte förens det hon har är borta. Hon är en unge till min honkatt som fick en kull på 4a i sommar. När dom började äta mat så morrade alla även om hon var värst men vi trodde att det bara var syskonrivalitet men vi har tyvär inte fått det att sluta. Hon är den största från kullen och var alltid lite egen, låg alla kattungarna i sängen så låg hon alltid en bit ifrån och sprang dom andra runt och busade sov hon hos mig i soffan. Jag föll för henne just för att hon var så egen och de andra kattungarna har flyttat sedan en tid tillbaka. Nu morrar hon inte bara utan hon har även börjat fräsa och vifta med tassen åt mig. Även om jag kommer för att ge henne en liten godis så fräser hon åt mig å kryper ihop till en boll innan hon tar det jag erbjuder. Jag hoppas det inte blev allt för rörigt nu! Men det jag undrar är varför hon gör såhär och vad jag bör göra?

shakira77
1

Hon verkar lite små-nervös/stressad eller orolig ibland… Du skulle ha ringt någon lokal veterinär och bara frågat vad det kan bero på :) Annars vet jag andra katter också som morrar då dom äter, för att det är så gott :) Men eftersom man inte vet säkert så skulle jag ha ringt till veterinären och fått prata med en sköterska, och bara höra vad som säger när du får förklara lite mer detaljerat :) Så kanske du får något svar på det, ifall hon har ont, lider av något speciellt eller vad det kan bero på :)

yrsasyrsa
1

Okej det ska jag absolut göra :)

MonicaLagerquist
2

Hon är rädd om matbiten.Låt henne äta ifred helt enkelt.

Stolt ägare till tre La permer

yrsasyrsa
0

Hon får alltid äta ifred bortrest från när jag ger henne nått från handen såklart. Men hon morrar o fräser ändå