Body till katt..
Någon som vet vart man kan beställa body till katt, som de ska ha efter de kastrerats? Eller har ett bra mönster där man kan göra själv? Jag ska ha till två kattungar som ska kastreras och jag vägrar använda tratt på dem..
Jag fick tipset att ta en gammal strumpa, klipp av tårna och gör hål för benen och trä på :)
/Christine

Köp bodys för bebisar. I vanlig klädbutik. Finns olika storlekar för små nyfödda och större. Klipp bort ärmarna så blir det perfekt.
#2 - Dom är tom för stora för min vuxna norsk skogkatt så lät ju inte passa en kattunge ;)
/Christine

#2 vi hade en sån på en birma vi hade förut. Funkade super. Finns att köpa för extremt små bebisar.
#4 - Jo, vist, men inte så lätt att få tag på som en strumpa ;)
/Christine

Sant. Men om man vill ha nått som är smidigare att dra på ;)
Om du kastrerar katterna med flanksnitt behövs i regel ingen tratt. Förutsatt att det görs där du bor. Vet att det inte är många ställen som har den kastreringsmetoden ännu. Men hoppas att det ska blir mer utbrett.
Jag klippte av en ärm på en långärmad mjuk bomullströja och gjorde ett extra hål för svansen, så "bodyn" hölls på plats. Nu var detta inte för en kastrering utan biopsi, men behövdes ju skyddas det med från slickande och kliande.
Jag använde ett ben från en nylonstrumpbyxa och det funkade helt utmärkt
Skulle hällre tipsa om barn kläder. Testade att klippa av tå på en strumpa och gick knappt att få överhuvudet på min katt.
Då får jag höra med min syster om hon har någon prematur body hon inte ska ha kvar längre som jagvkan ha till katterna ;) Tyvärr gör de inte flanksnitt här jag bor, då måste jag köra över en timme och den ena kattungen klarar inte ens att åka 10 min i bil utan att bajsa ner sig :(