Anfaller oprovocerat
Hej,
Jag har en kastrerad hankatt på 5 år som har börjat anfalla mig.
Han är en väldigt tålmodig katt annars, enkel på alla sätt och knappt inte ens slått i luften efter mig vid lek.
Men så i år började han med att bita mig hårt på morgonen om jag inte gick upp tillräckligt fort. Tänkte att han var hungrig har då gett honom mer mat på kvällen, problemet försvann. Nu under hösten har han dock börjat med det igen och även vid andra tillfällen exempelvis när jag tittat på honom när han ligger bredvid i soffan. I morse gick det dock illa, han högg mig i handen och vägrade släppa förrän jag slet bort honom.
Som resultat av detta spenderade jag hela förmiddagen på akuten, antibiotika i dropp och stelkrampsspruta. Tog även under eftermiddagen honom till veterinären för jag var helt övertygad om att något måste vara riktigt fel. Men alla tester och röntgen visar ingenting, frisk som en nötkärna. Det som veterinären föreslog var kattbeteendevetare, är dock skeptisk till sådant…
I ren desperation vänder jag mig nu till er, har ni några råd? Någon som varit i liknande sits? Jag älskar min katt men kan inte leva med denna rädsla och sjukhusbesök.