Allergitest
Hej,
Det är så att jag och min sambo ska skaffa oss vår första gemensamma katt i början av nästa år. Min sambo har aldrig visat allergi när han träffat en katt men jag vill ändå att han gör ett test för säkerhets skull. Hans mamma och syster är nämligen jätte allergiska mot pälsdjur.
Jag såg att apoteket hade ett test man kunde köpa men undrar nu om någon av er har någon erfarenhet av det testet eller känner någon som har gjort det? Kan man lita till 100% på det eller ska man åka till vårdcentralen och göra det?
Testa på VC istället, hade jag gjort. Hört att de testerna på apoteket inte direkt är så pålitliga 😉 Sedan kan man ju vara överkänslig mot katt t.ex och då syns det inte på allergitest
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, vad bra :) Då är det bara att boka allergitest på VC i veckan. Min mammas katt har han träffat och haft i knät/ansiktet flera gånger och tycker nog kanske att det är rätt bra allergitest på det sättet men sen han ju själv aldrig levt med en katt. Tack för svaret:)
Det är billigare på vårdcentralen :) jag ringde bara och sa att jag ville veta om jag var allergisk för jag hade problem med andning och jag har folk i familjen som är allergiska.
#3 okej, bra att veta! Aa jag vågar inte riktigt lita 100% på apotekets.