5en katt
Min katt tycker inte om andra katter därför såldes hon. Är en trevlig social dam. Nu undrar jag varför hon inte leker eller är aktiv. Jag jobbar om dagarna och tycker det är mysigt att gå hem efter jobbet. Har haft henne i ca tre veckor. Jag gömmer godis för att aktivera henne på kvällarna. Hon är pigg på morgonen men då går jag till jobbet. Behöver hon en kompis? Uppfödaren sa att kanske en katt unge skulle fungera. Jag vill bara ha en katt och hon är en trvlig katt. Idag kanske inte det är hennes dag. Vill ha tipps. Elli är två år och är kastrerad.
Om din katt inte tycker om andra katter så kanske det inte är läge att skaffa en kompis? Du märker när katten vantrivs och är den lugn och trevlig så är det nog inget problem.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ta det lugnt! Hon har ju bara varit hos dig i 3 veckor.
Hon har ju precis flyttat och fått hela sin tillvaro ändrad, om ändå till det bättre eftersom hon troligtvis vill vara ensamkatt.
Sedan är hon 2 år och har sina vanor. Hon kommer troligtvis att anpassa sig till dina/era rutiner så småningom.
Försök tänka dig i hennes situation. Skulle du vara helt anpassad till en helt ny tillvaro med ny plats och ny människa på den tiden? Och då kan vi som människor ändå tänka på ett annat sätt (menar inte att kattens tänk är sämre bara annorlunda, vårt är troligtvis mer resonerande och vi kan prata). 🙂
Katter är oxå väldigt olika, någon ser ut att vara anpassad på en gång, en annan katt kan ta ett år på sig. Så återigen, tar du det bara lugnt så kommer det att bli bra. Hon verkar trivas i alla fall. Fortsätt aktivera henne med det som intressera henne. Vart efter tiden går kommer hon att anpassa sig till att kvällarna är mycket roligare. Men det kan vara så att du har fått en morgonkatt. 🙂 Katter är olika där oxå.
Jag tycker inte att du ska ta hem någon kattunge. Det kan gå bra men hon har ju tidigare visat att hon vill vara själv.. Sen är det inte bra för en kattunge att flytta och som kanske måste flytta igen till ett nytt hem.
Lycka till med din misse! Kram ❤️
Hon kanske är lugn av naturen eller är hon aktiv under natten?
Hon kan spurta som bara den. Ibland leker hon och ibland inte. Hon verkar vara en morgon kisse. Tråkigt när man går till jobbet. Är busig gör det hon inte får tex gå in i garderoben men struntar jag i det så gör hon det ochså. Blir nog bättre framöver hon är jätte social. Tack för svaren.))