Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 785 ggr
jela96
2014-10-08 15:16
0

Adoptera katt.

Hej! Jag är en tjej på 18 år som längtar efter att fylla saknaden över en katt. Har växt upp med katt och nu när jag inte bor hemma så är det så tomt.. Jag har hittat en super snäll innekatt från djurskyddet som jag förälskat mig i. Jag har råd med katt då jag får in 8000/månad och har sparade pengar. Det ända som är problemet är min pappas tankar. Han betalar 1800 kr för hyra till mig och säger att alla mina pengar är hans och att jag inte får köpa husdjur av hans pengar. vad gör man i den här situationen?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

VildaVittra
2014-10-08 15:20
2

Bor du inte hemma hos honom eller i andra hand så gör du precis som du själv vill. Det värsta som kan hända är ju att du får börja betala hyran själv och det klarar du ju på 8000 kr. 

Givetvis är ju pengar du tjänar eller får ifrån CSN dina och inte hans.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jela96
2014-10-08 15:41
0

Jo så tycker jag med. Jag jobbar för mina pengar (har två extrajobb)…

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

kattöga
2014-10-08 15:43
3

Det låter som att din pappa anser att du lånar pengar av honom. Är det vad ni har kommit överens om? Och att du ska återbetala till honom? Om inte, så står du inte i skuld till honom och dina pengar är inte alls hans! Du är dessutom 18 år och myndig och såvida du inte bor hos honom så har han ingen rätt till dina pengar och inte heller vilka djur du skaffar.

Håller med VildaVittra, kanske kommer du att behöva betala hyran själv, och i så fall avgöra  om pengarna räcker till att hålla en katt med dom nya förutsättningarna.

När jag var ung och började jobba ville min pappa ha hela min lön till hyra för att jag bodde hemma…….. konstiga resonemang pappor har ibland…. ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Hime
2014-10-09 14:06
1

Dina pengar är enligt lagen 100% dina. Går du i gymnasiet är också föräldrarna försörjningsskyldiga, så din far har ett knepigt resonemang.