Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 910 ggr
Rafflan
4

Dagmatte till katt?

Om man åker bort med jobbet 2 helger/månad under sommar halvåret = ca 13 helger/år så tycker jag inte att det är okej att ha någon som åker ditt och kollar katten 2 ggr/dag, utan tycker det vore bättre om man hade någon som katten åkte till och bodde dessa helger. Dock är frågan om det kanske är för stressigt för katten att hålla på och flytta så?

Eller vad tycker ni? katten är 4 år gammal, ragdoll.

Funderar på om det inte vore bättre att ha en dagmatte där katten är van att vara hos så katten får som "2 hem"? annat alt är ju att skaffa en till katt så katten i alla fall får kattsällskap, omplacering är det inte tal om.

PS: inga kommentarer om att hon är oansvarig eller liknande! nu står hon där med jobb och katt och vill lösa det på bästa sätt utan att omplacera katten!

[Emma--]
1

Vissa katter har ju inte några större problem med den omställningen. Mina t.ex har ju varit vana att följa till min familj. Mina skulle må bättre av det, än att någon skulle hit och titta till dom 2 ggr/dag för deras sociala behov skulle nog inte tillfredsställas av så lite. 

Hon får utgå från hur katten verkar må av det. 🙂

Rafflan
0

Okej, för har inte pratat med henne om det, men jag tycke det vore ett bättre alt, får prata med henne om det och så får hon kanske prova och se hur det funkar :)

[Forest]
0

Jag hade kompis som flytta in när jag behövde katthjälp :) Så ett tips som kanske funkar är att kattvakten sover hos dig :)

Rafflan
0

#3 gäller inte mina katter + tror det blir svårt då det gäller så många helger ;)