Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1095 ggr
fredricakarlsson
2014-09-23 15:04
1

Ägarbevis?

Har läst lite om hur man vet att någon är ägaren till em katt.. Och läste någonstans att om man inte har kvitto på katten så kan man inte bevisa att man är kattens ägare? Som min katt.. Hon är chipad och jag står som ägare för henne på skk djurID ägaregister. Men så sa någon att de inte räcker? Hon köpte jag från en person för 30kr så där kan jag ju få kvitto. Men så har jag två katter nu vars mamma var hemlös som jag tog in och sen behöll en kattunge så hon har jag ju inte köpt och sen hittade jag för ett tag sen en kattunge.. Den ena är chipad och den andra ska chipad på fredag så då skickar jag in alla papperna.. Men vad ska jag göra för att få ägarbevis på dem?

Katthemsmatten
2014-09-25 16:05
2

Du lär ses som ägare eftersom du stadigvarande vårdar katten. I somliga lst ögon är man ägare om man matar katter ute, så det kan knappast vara något problem. Det är mängder av katter som det inte ens har betalats en symbolisk summa för. Skulle jag hitta din katt och ta in den under tiden jag letar efter ägare så skulle jag snarare be om beskrivning av eventuella kännetecken samt fotografier innan jag returnerade katten. Nu har du ju registrerat id-märningen, så då är det bara att be om ditt id-kort innan man lämnar tillbaka katten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Isadolls]
2014-09-26 21:08
0

Som uppfödare( när det gäller raskatt) skickar man in papper till sverak där den nya ägaren registreras.

vallhund
2014-09-27 00:16
0

#2 Ja det kanske räcker men räcker det om katten sålts vidare utan att det registreras?

På hundsidan är det kvitto som räknas.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.