Fiser extremt mycket!
En av mina katter fiser extremt mycket! Är det normalt att vissa katter bara är mer gasiga än andra? Om man lyfter upp henne så fiser hon, klappar man henne på magen så fiser hon.. Och de luktar vedervärdigt, haha. Hon får Bozita blöt mat och det står alltid TOTW framme ifall de blir hungriga och jag inte är hemma men de är inte mycket de äter av det. Hennes mamma är rätt känslig och blir dåligt i magen av blötmat. Men Cinna (som den gasiga heter) är inte dålig i magen.. Bör jag kontakta veterinären för att kolla upp det? Ska till veterinären på fredag med en annan kattunge så ska fråga lite där, Dock kommer de väll bara rekommendera något vet foder…
Har hon alltid varit fisig?
äter hon endast blötmat eller finns tillgång till torrmat i huset?
#1 inte vad jag kan komma ihåg. Nu är hon ju från en kull som jag haft här hemma så jag har väll inte tänkt på om det har varit just hon som har fisit. Jag hon har tillgång till TOTW torrfoder men det är inte ofta de behöver äta det.
#1 inte vad jag kan komma ihåg. Nu är hon ju från en kull som jag haft här hemma så jag har väll inte tänkt på om det har varit just hon som har fisit. Jag hon har tillgång till TOTW torrfoder men det är inte ofta de behöver äta det.
#2 det kan vara blötmaten som är orsaken eller att torrfodret är orsaken. Du kan ju alltid testa en sorts smak på blötmaten för att se om de är orsaken.