Egenskaper?
Vad har era katter för olika knäppa, roliga, söta och gulliga etc egenskaper? Berätta! :)
Jonna
- Lägger man
godis på golvet så rullar hon sig på det.
- Om hon vill att man klappar hene och inte vill att man slutar så brukar hon sträcka ut tassen efter handen som att hon säger "hallå jag är inte klar!"
- Klappar man henne när hon ligger i skrivbordsstolen och sedan går till
sängen så brukar hon springa före och hoppa upp på sängen och vänta.
Lukas
- Doppar tassen i vattnet och
slickar sedan på den.
- Petar ut maten ur skålen och äter från golvet
- Visar att han
vill gå ut genom att jama och hoppa upp mot handtaget på ytterdörren.
Oskar
- Jamar och visar att han vill gå ut men när jag tar ut honom stramar han först emot
i trapphuset och sen vill han in efter typ 5 minuter.
- Blir jättesur när man klappar på magen och rullar runt med alla tassar i vädret.
- Ibland när man kommer mot honom och sträcker sig ner för att klappa stegrar han (går upp på bakbenen) mot handen som om han vill skynda sig till handen.
- Är man i köket förväntar han sig alltid att han ska
få smaka något gott.
- Vi har flera matskålar med samma mat i eftersom vi har flera katter, men Oskar tycker ofta inte att det duger att äta ur vissa matskålar trots att det är samma mat.
- Han har även dagar då han ska prova äta ur alla matskålar, kan ju vara godare i den andra…. ;)
Smille
- Vill han bli klappad visar han det genom att sätta tassen på armen
- Springer runt som en dåre ibland trots att han är 15 år gammal
Dixie
- Lägger sig nästan jämt på rygg när man klappar henne för att hon vill bli kliad på magen
Lucy
- Har upptäckt att man kan gå via akvariet upp på min höga tv-möbel, uppskattas inte lika mycket av mig men hon tycker det är skitkul.
- Kan springa runt i timmar med Oskar i lägenheten, fram och tillbaka..
Nheo: Matglad herre som tjatar hål i huvudet om skålen är halvtom. Han är dessutom trick tränad och kan: sitt, ligg, upp, höger tass, vänster tass, nudda, high five och nästan jama. Superkul att imponera med en liten show för släkt och vänner :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se