Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2136 ggr
fredricakarlsson
2014-09-23 15:04
0

Ägarbevis?

Har läst lite om hur man vet att någon är ägaren till em katt.. Och läste någonstans att om man inte har kvitto på katten så kan man inte bevisa att man är kattens ägare? Som min katt.. Hon är chipad och jag står som ägare för henne på skk djurID ägaregister. Men så sa någon att de inte räcker? Hon köpte jag från en person för 30kr så där kan jag ju få kvitto. Men så har jag två katter nu vars mamma var hemlös som jag tog in och sen behöll en kattunge så hon har jag ju inte köpt och sen hittade jag för ett tag sen en kattunge.. Den ena är chipad och den andra ska chipad på fredag så då skickar jag in alla papperna.. Men vad ska jag göra för att få ägarbevis på dem?

[VampireGirlElvira]1
2014-09-23 15:07
0

Följer.

[[pimey]]
2014-09-23 15:39
1

Du kan via sverak ordna ett sk huskattsbevis (det ser ut som en raskatts stamtavla) det kostar 150 kr och det ger en mer säkerhet om du både ha huskattsbevis och de är chippade med ditt namn i.

Halvdansken
2014-09-23 18:31
0

Är det nån som ifrågasatt att du är ägare, eller vad?
Våra katter är "bondkatter" som vi fått från grannen, har inga som helst ägarbevis på nån av dem.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

fredricakarlsson
2014-09-23 20:54
0

#3 nej absolut inte! Men jag vill gärna ha ett ägarbevis på mina katter. Ska kolla upp de med huskattsbevis! Har varit inne på det med min ena katt men var för lat för att skaffa de då. men nu är hon försvunnen Så till henne behöver jag nog inte skaffa de :(

fredricakarlsson
2014-09-23 20:54
0

#3 nej absolut inte! Men jag vill gärna ha ett ägarbevis på mina katter. Ska kolla upp de med huskattsbevis! Har varit inne på det med min ena katt men var för lat för att skaffa de då. men nu är hon försvunnen Så till henne behöver jag nog inte skaffa de :(