Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 876 ggr
Izabelka
2014-09-05 08:16
0

Kattfälla!

Är det någon som har en kattfälla i Helsingborg att låna ut? Försöker fånga in en matglad tamkanin (: Om någon har en sån att låna ut hade jag varit super tacksam om ni hörde av er här eller till min mejl: Isabella.ekelund@hotmail.com

MonicaLagerquist
2014-09-05 08:35
0

Kolla med Ida Ägirsdotter

kontakt@agirshus.com

Stolt ägare till tre La permer

IceJossan
2014-09-05 11:09
0

Det bästa är droptrap, det har jag fångat många kaniner i. Det är nog inte många kaniner som går in i en Lotin (men det kan så klart hända!).

Man kan även ta överdelen av en stor kaninbur som man binder fast nåt tungt på taket på (typ en stenplatta eller nåt, som tyngd) och lutar upp med en pinne och sätter ett snöre i så att du snabbt kan dra bort pinnen så att fällan slår igen. Då är tyngden på taket viktig eftersom kaninen annars kan ta sig ut om den blir skrämd och kastar omkull buren.

Sen tar du ut kaninen genom luckan :)

Izabelka
2014-09-06 11:04
0

Ja, det är ett bra tips (: problemet är att den håller oftast till på en gräsplätt som är en byggarbetsplats som är inhängnad. Så man får egentligen inte vara där men får lov att ställa in en fälla…

IceJossan
2014-09-08 13:15
0

Ok, man kan prova med en stor lotinfälla då. Annars bör ni försöka få ställa dit en droptrap och dra ett skitlångt snöre och sitta utanför sen (om det är möjligt).